يارب لك الحمد كما ينبغي لجلال وجهك و عظيم سلطانك - اليوم 23-10-2014 والساعة الآن 10:36 ص (جميع الأوقات بتوقيت جرينتش +2)

منتدى فتكات

الدنيا ربيع والجو بديع ومعانا احلى المواضيع عن التوفير
لازم بقى استغل الفرصة دى احسن استغلال وافرح الاولاد والراجل الشقيان وبابسط الطرق

لو بتدوري على صحبة و لمة و كلام من القلب و بسمة، و محتارة تروحي فين، هتلاقي فتكات موجودة فيها ايادى بالخير ممدودة: يلا تعالي مع احلى صحبة دنيا ودين!

موضوع مغلق   انشري في صفحتك على فيس بوك!   اضغطي هنا لاضافة الموضوع الى مفضلتك!

أدوات الموضوع التقييم: تقييم الموضوع: 11 تصويتات، المعدل 4.64.
▒▐◘████▀Ѽ♫♥√تفسير الاحلام مع روحي فداء امي عائشه الجزء الثاني √♥♫Ѽ▄████◘▌▒ 5 4.64 11
12-12-2010 قديم 12/12/2010 01:52am
الصورة الرمزية تسنيم الجنة 1
فتكات ست الكل
وسام الوفاء لمرور اكثر من خمس سنوات على عضويتها واستمرارها كعضوة نشيطةوسام ألكسا لاستخدامها شريط ادوات ألكسا أثناء وجودها بالمنتدى
خريجة - مصرية
تسنيم الجنة 1 غير متواجدة حالياً
المواضيع: 195
مودي: عادي

رد: ▒▐◘████▀Ѽ♫♥√تفسير الاحلام مع روحي فداء امي عائشه الجزء الثاني √♥♫Ѽ▄████◘▌▒ - العضوة تسنيم الجنة 1 هي صاحبة المشاركة

ممكن تفسير القمل هنا

http://forums.fatakat.com/threadp23008312

0

انشري في صفحتك على فيس بوك! انشري في تويتر!

/thread4377974"]3 شقق للبيع ب365 الف وامكانيه بيع شقة شقة[/url]
هاتندمى ادخلى شوفى ازاى تصلى صح
تعالى يا عروسة عندى كاب لفرحك الاسلامى
أسهل واسرع طريقة لحفظ القرآن الكريم

اللهم حرر المسجد الأقصى الأسير، وانصر إخواننا المجاهدين فى كل مكان يارب العالمين، وعليك باليهود والصليبيين الملاعين، ووحد كلمة العرب والمسلمين إلى مافيه الخير للإسلام والمسلمين

12-12-2010 قديم 12/12/2010 08:39am
الصورة الرمزية روحي فداء امي عائشه
فتكات هايلة
وسام الفائزة بالمركز الثالث بمسابقة المسابقه القصصيه< ومن يتق الله > الجزء الثانيوسام ألكسا لاستخدامها شريط ادوات ألكسا أثناء وجودها بالمنتدى
طالبة جامعية - مصرية
صاحبة الموضوع لو تعرفي العضوة دي شخصيا ياريت تطمنينا عليها
المواضيع: 11
مودي: ----

رد: ▒▐◘████▀Ѽ♫♥√تفسير الاحلام مع روحي فداء امي عائشه الجزء الثاني √♥♫Ѽ▄████◘▌▒ - العضوة روحي فداء امي عائشه هي صاحبة المشاركة

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة زهوور مشاهدة المشاركة
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

جزاكم الله كل خير على تفسيرك للاحلام انا كان عندي حلم صغنون كده وكنت عايزة حضرتك تفسرهولي
انا الحمد لله اعرف ربنا الى حدا ما وانسة ومش مخطوبة وعندي 19 سنة

انا حلمت اني كنا في البيت عندنا وكان عندنا ناس كتير في البيت مش فاكرة ليه وانا وولاد عماتي البنات كنا جايبين لكل واحدة فينا طقم وواقفين نلبس فانا كان الطقم بتاعي عبارة عن بنطلون اسود وعليه بلوزة رقيقة اوي لونها زي بطيخي كده وعمالة اشوف طرحة تليق على الطقم فجبت طرحة لونها اسود وواحدة اخضر فاتح وقلت هعملهم اسبانش عملتها بس مكنتشي عاجباني لان الاخضر مش هيليق على الطقم مع ان عمتي كانت جنبي وجوزها قالولي دي حلوة بس انا قلت هجيب طرحة لونها بطيخي تليق على الطقم بدل الاخضر دا وادخلها في الاسود وكنت مشغولة في كده وكنت عايزة اجيب جيبة لونها اسود البسها على البنطلون الاسود عشان انا في الحقيقة مش بلبس بناطيل فلاقيت ولحدة بس كانت واسعة عليا بس مش فاكرة انا رسيت على ايه المهم تكمله الحلم اني شوية كده وطلعت الصالة وكانت فيها قرايب ليا كتير وعماتي وولادهم فلاقيت بنت عمتي الصغيرة بنوته عندها سنتين عسولة خالص فقمت شيلاها وراحة الصالون فببص لاقيت اخويا قاعد على جهاز الكمبيوتر وجنبه شاب هو ابن واحد صاحب بابا من زمان الشاب دا احنا نعرفه ويعرفنا بس هما ساكنين في بلد تانيه خالص بس بينزلو مصر كل سنة يعدو شهر ويسافرو تاني هو اسمه نادر المهم انا لما شفته اتفاجئت وقولتله نادر ورحت اسلم عليه وانا شايله بنت عمتي الصغيرة المهم رحت عنده قام بايس بنت عمتي من خدها وجه يبوسها من الخد التاني قامت مديرة وبايساني في خدي وقام هو بايسني في خدي وقعدت معاه وبس مش فاكرة ايه الي حصل تاني

ارجوكي فسريلي الحلم وايه تفسير القبله دي في المنام جزاكي الله كل خير
الرؤيا ان صدقت تبين عرسان هيتقدمو ليكي ولقريباتك اللي كانو معاكي في الحلم في وقت متقارب وربما خطوبة لكي من شخص اكبر منكي قليلا في السن ولكنه سيكون سؤد ومحترم ويعجبك وستحصلين على شيء نادر وان لم تكوني معجبة بنادر هذا فربما دلت الرؤيا على اعجاب منه لكي هذا والله تعالى اعلى واعلم
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة yooOooya مشاهدة المشاركة
اولا احب اشكرك جامد ربنا يخليك يارب ويكرمك وما تشوفى الا الخير
يارب وصلى الله وسلم ع سيدنا محمد عليه افضل الصلاة والسلام
معلشى دة تانى رؤيا ليا وبجد بشكرك مقدما عليها ويارب يجعله فى ميزان حسناتك يارب

انا دلوقتى مرتبطه ارتباط مش رسمى ومش مرتاحه مع الشخص دة وصليت استخاره ومش مرتاحه برده

وقبله كنت مرتبط رسمى بواحد بحبه وكان اسمه محمد وسيبته لظروف اجتماعيه وكمان بحس اهله عايزين يبعدوا عنى عشان متعلق فيا اوى

حلمت قبل الفجر وبعد صلاة العشا

انه جاه بأهله تانى واتقدملى وان ظروفه اتحسنت وعايزنى واهلى داخلو ياخدوا رائ اقولهم جاه تانى ازاى وحسيت انى مضايقه وبقولهم حتى لو هو ظروفه بقيت احسن اكيد اهله لسه ولقيت جارتنا طلعت اسمها دينا متجوزة
وبتقول مين دول واخواتى دة عريس وهى بتقولى الف مبروك وانا زى مستغربه انهم موافقين وان كل حاجه عادى كان مش كان فى مشاكل قبل كده وبعدها قلقت ع صوت اذان الفجر

وسبق قبل كده اختى هى مش متدينه اوى انها حلمت ليا بنفس الشخص انه رجعلى وبيقولى انا كسبت فلوسه وهقدر انفذ التزماتى وانى كنت مستنيه اللحظة دى

وانا متدينه الحمدلله ومش بسيب فرض وبراعى ربنا

ربنا يباركلك يارب وبجد بشكرك جامد او ى ربنا يديكى الصحه ويرضا عنك يارب
حبيبتي الله يسعدك ويريح بالك وان كان في خطيبك السابق الخير يرده الله لكي رد جميل الرؤيا في الغالب حديث نفس والله تعالى اعلى واعلم ورؤية اختك ربما دلت على رغبته في العوده اليكي وتحسن في حالته الماديه هذا والله تعالى اعلى واعلم

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة wala 3omry nesetak مشاهدة المشاركة
حلمت انو كنت في قاعه كبيره بتاعه مؤتمرات تمام والدنيا زحمه وانا كنت قعدت في اول صف وبشوف الناس اللي داخله لقيت محمد واصحابه فوووق خاالص بيبوصو من الشباك المهم انا جيت اغير مكاني يبقى في النص شفت مصطفى الفقي وداكاتره من كليتي ودكتوره معرفهاش وكانت موصياني اوصل رساله لدكتور عندي وببتاكد مني اني وصلتها فقلتها انا قلتله وبعدين طلعت من القاعه عشان وقعدت في مكان وعلى جنبي شباك المهم والناس جايه وكده فلقيت محمد معاه ملف وفيها ورقتين الاتنين شبه بعض واستنى لغايه ما الناس ما خلصت كلام واداني ورقه ومطويه عشان محدش يشوفها ولقيتها مطبوعه وفيها معلومات عن باباه واسمه وبيشتغل ايه ومعلومات حسابيه وكده المهم هو دخل وقعدنا واتكلمنا وقالي ده بابايا وشغله وكان شغله في محافظتي وانا مستغربه وقالي انا عايز اتجوزك المهم احنا كنا قاعدين في مكان كل حاجات ساقعه فاهماني قفالي روحي شوفي الضيوف والسفراء هنقدملهم ايه فرحت سالت المنظمين قالولي انو خلصو الموضوع فدخلت لقيت بدا يعبي في ازايز فقلتله لالا استنى هم مش عايزين فكان معاه خمس كنزات فيروز فقالي ده لي وقالي انتي عايزة بابونج انا استغربت قلته ده الشاميين هم اللي بيشربوه المهم انا قلت لماما ومامتي رحبت ولقيت نفسي في شركه باباه ولقيت زي واحد صاحب باباه وكان بيتكلم عن حاجه زي سباق عربيات ومحمد ملوش في الحاجات دي وقالو ان فيه عربيه هوندا بره وكانت تحفه بس كده انا انسه حالتي الدينيه معتدله وبعمل رقيه وبقرا سوره البقره اما محمد فهو زميل لي ...
حبيبتي هل انتي بتدرسي وهل بتبحثي عن عمل وهل في نفسك اعجاب بمحمد وهل والد محمد في الحقيقه صاحب شركه
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Khair Zad مشاهدة المشاركة
ألف سلامة يا هاجر ن وباذن الله تعدى الامتحانات علي خير يارب
وربنا يستجيب دعواتنا يارب ليكى ... بجد تستاهلي انت وكل الاخوات المفسرات هنا كل خير
الله يسلمك حبيبتي ويخليكي ياجميل تسلمي على زوقك

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة همسة86 مشاهدة المشاركة

ألف سلاامة يا حبيبتي...

ربنا يبارك لك في وقتك وصحتك... ويعينك في كل أمورك..

ويااارب الامتحانات تنتهي على خير... وتكوني دااايما من المتفوقين..

ونشوفك معانا على طووول...

خااالص حبي في الله..
الله يخليكي ويسعدك تسلمي ياقلبي ابتسامة
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة نونا 2000 مشاهدة المشاركة
السلام عليكم
رايت فى منامي ان جارتى تطرق باب بيتى وتنظر بتمعن الى عتبه البيت فقلت ادخلها بسرعه حتى لا تنظر هكذا وقلت هذه الآيه هَذَا تَأْوِيلُ رُؤْيَايَ مِن قَبْلُ قَدْ جَعَلَهَا رَبِّي حَقًّا قلت اولها حتى رُؤْيَايَ ثم توقفت برهه وقلت بعدها بقيه الآيه
فدخلت ووجدت بيتى مكدس باكياس اضع فيها ما لا احتاجه وارسله معونات للمحتاجين (وهذا واقع فعلا )فهمت بالدخول الى طرقه البيت وكادت تدخل حجره نومى بهمه شديده فقلت لها تعالى الى الصاله فجلست على كرسي ومدت قدمها الى الكرسي اللى مفروض اجلس عليه بتكبر فقلت لها انا عايزه اقعد ونزلت قدمها
وخرجت من عندى وفى طريقها خلعت حذائها فاصبحت قصيره فقلت اللى مخليها تبقى طويله هو الحذاء لكن هى اصلا قصيره وفى هذه اللحظه وجدت انفها قد كبر
علاقتى بهذه الجاره لا نحب بعضنا من غير سبب ولا يوجد بيننا غير السلام فقط
انا وهى متزوجتان وعندنا اولاد ولا نعمل نؤدى الفروض
واشكرك عل تعبك معايا
حبيبتي اعرضي رؤيتك عالاخت الامل النابت او فسدقه فربما تلك المرآه تحسدك المهم حبيبتي اعرضي رؤيتك على الاخت الامل النابت او فسدقه ضروري وان شاء الله خير
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة yoya81 مشاهدة المشاركة
السلام عليكم أختى لو سمحتى ممكن تفسرلى الحلم حلمت انى معى 70 جينيه ودخلت سوبر ماركت عندنا وطلبت من صاحب المحل عايزه سندوتشات وطلب منى الفلوس واخد منى الخمسين جينيه فاستغربت وقلت ثمنهم كتير وبعدين احضر لى السندوتشات وكانت عباره عن سندوتشات جبنه وفيها زيتون مخلى واعطنى صاحب المحل جنيه باقى من الخمسين جنيه واتكلمت معاها وقلت له السندوتشات دى ثمنها غالى جدا ونسيت الجنيه الباقى مع العلم انى انسه
حبيبتي الرؤيا ان صدقت فربما ستخسرين اموال لكي في اشياء ليس لها قيمه هذا والله تعالى اعلى واعلم

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة المحتسبة 83 مشاهدة المشاركة
السلام عليكم

انا متزوجة وعندى طفل عمرة سنة ونص
احنا خارج مصر الان وزوجى انتهى عقدة من العمل وبنبحث عن عمل الان
رجااااااااااء الرد على
الحلم كان الصباح الساعة 6 صليت الفجر ونمت وصحيت على الحلم الساعة 9

حلمت ان زوجى تزوج على وحدة من شرق اسيا مش عارفة اندونسية او مالزيية وكان معاها ولد وبنت

فى الاول انا مش كنت مضيقة واتقابلنا كلنا مرة فى مول وكان الامر عادى بالنسبة لية وبعدين اضيييييييييييييقت جداااااااااااااااااااا و الغريب انة مش كان بيروح لها البيت كان فى بيتى على طول
وطول الحلم وانا مضضضضيقة لدرجة لا تووووووصف
الرؤيا ان صدقت رزق كثير لزوجك هذا والله تعالى اعلى واعلم

اخوية اتقدم لنبت كان مكتوب كتبها قبل كدة وبعد ما شفها قرء دعاء الاستخارة بدون صلاة

شاف

صنيتين بسبوسة فيهم عفن
الرؤيا ان صدقت تلك الفتاة غير مناسبه له هذا والله تعالى اعلى واعلم وارجو ان تقرائي الموضوع الذي في توقيعي بعنوان تريدين تعبير رؤياكي ضروري

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ha.ho مشاهدة المشاركة
السلام عليكم ورحمة الله...انا طالبة جامعية وغير مرتبطة..حلمت انى كنت داخل الحمام وكان هناك نوع من انواع الماشية (بقر او جاموس) داخل هذا الحمام وقمت انا بحلبها وكانت ف البداية بتنزل ماية او شىء غير اللبن وبعدها لقيتها بتنزل لبن وبغزارة وكنت سعيدة جدا من كترته ومليت بيه كذا كسرولات لبن كبيرة من عندنا ورحت وريتها لماما وقلتلها بصى اد ايه اللبن وكنت مبسوطة من كترته وفضلت انزل اللبن منها لحد ماخلص خااالص ...ياريت التفسير ان وجد وجزاكى الله خيرا
ماشاء الله زوال هموم لكي ورزق كثير ينالك ووالدتك هذا والله تعالى اعلى واعلم
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة سارة-رجاء مشاهدة المشاركة
مرحبا انا صليت استخارة عشان اعرف حقيقة مشاعر شخص تجاهي واذا فيه خير يكمل الموضوع واذا لا انو يروح الموضوع بحال سبيلو وانا ابعد عنو وحلمت ليلة مبارح انو امي عاملة قراص زعتر اخضر من اللي حجمهم كبير ولونهم اشقر بجنن وانا باكل منهم ومبسوطة وبعدين بيجو ناس مش عارفة مين غريبين نسوان همي وانا مش متذكرة بالضبط بجوز كانو اهلو للشب اللي بعرفش حقيقة مشاعرو تجاهي وبصلي استخارة عشانو
وبتيجي امي بتعطيهم من الاقراص وقال انو ابويي قايلها انو تعطيهم وكتير منهم كمان بتقوم امي بتعطيهم كل الاقراص وبتخليلنا قرص واحد ونص قرص وكمان نص قرص بستغرب انا ليش امي اعطتهم اياهم كلهم وابويي كمان بدو هيك وبصير اكل من اللي امي خليتهم عنا وبكون القرص ملتصق بالصحن اللي هو فيه فانا بزيل هذا الالتصاق وبخليه مش ملتصق
وبعدين بطلع من الشباك على هدول الناس بلاقيهم بحطو الاقراص اللي اخدوها بلفوها بجرايد وبعدين بحطوها بكيس نايلون لونو ازرق وبكونو يحكو انهم بدهم يديرو بالهم عليهم عشان ما يخربو ولا يبردو
بعدين بفوت انا وبروح عند صاحبتي وبقعد على الكمبيوتر وبتيجي صاحبة النا بتحكيلي انها شافت (يوسف) اللي هو اللي انا بصلي استخارة بموضوعو بمحل حلويات وبطلب كعكة شوكلاتة على حليب وبكون ياكل فيها وانا بصير اتخيلو باكل كعك بوكلاتة وبنقهر لانها صاحبتي بتصير تقلي انو هي صارت تحب الحليب عشان يوسف صار يحبو وبرجع اقعد عالكمبيوتر وبخلص الحلم

انا ملتزمة وبقرا قران وضايلي جرئين من القران قراتو على نية ربي يسرع الموضوع وبقرا سورة البقرة من 12 يوم يوميا وبستغفر وان شاء الله انو خير لانو انا مش عارفة اذا اكمل بالموضوع او لا لانو انا مش عارفة شو بحملي مشاعر؟
شكرا كتير الك
حبيبتي الرؤيا حديث نفس والله اعلم وخدي نصيحتي لاتستخيري غير لما هو يجي يتقدم لكي رسمي غير كده انتي بتعلقي نفسك باوهام طالما هو ماجاش وطلبك رسمي وده رآي لاي واحده بتعمل استخاره مش على عريس متقدم رسمي والله يرزقك الزوج الصالح عاجلا غير اجل يارب العالمين

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ميريلا مشاهدة المشاركة
ده المنام لاختي فقالتلي :
رأيت نفسي بمكان وكان فيه ناس والغريب انه كان في بيبية صغيرة <رضيعةعمرها أيام >ولما سألت بنت مين ده قالولي ده بنت <وحدة امرأة نعرفها تسكن بعمارتنا بالواقع لكنها كبيرة بالسن عمرها فوق 55 سنة وعندها بنتين كبار فقط بعمر الشباب ولادها>فقالولي ده بنتها وكانت في وحدة بنت جالسة عشان تغير لها <البامبرز وانا بالبداية كنت فكراها بيبي ولد بس لما فكت البامبرز عرفتها بنت فسألتهم هي بنت مين وجاوبوني> فقلت لها خدي بالك وفجأة لقيت أحد أعطاني فروج<دجاج> وكان مشوي لكن <مختلف عن الي ناكله عادة فهذا كان عليه صلصة حمرا غامقة وايد>وانا جلست فصص الفروج عشان أطعم الرضيعة منه ولقيت وقف بجنبي الشخص <المعجبة فيه>فأنا صرت أفصص الفروج لقطع وامسح الصلصة لو كانت كتيرة عليهم وأحطهم بطرف الصحن والشخص ده ياكل منهم وخفت يخلصهم ومايزيد للرضيعة بس كنت وايد مسرورة لانه ياكل من يدي<وهو ياكل فقط القطع المفصصة من ايدي الي حطاها بطرف الصحن بس مش اقصد انو ياكل من ايدي لاء مباشرة يعني مش طعميته بايدي لاء بل أقصد يأكل من القطع الي فصصتها بايدي ووضعتها على طرف الصحن >وهو سألني ده الفروج طيب كده ليه هو كيف معمول هو مشوي يعني قلتلو اه مشوي ده خالتي طبخاه كده طيب ووبعدين انا قمت عشان أغسل ايدي وهو برضو قام وبالفعل غسلت ايدي وكنت بمكان كله ناس عندهاامتحان لما غسلت ورجعت فقالو لي صحباتي لازم نشرب قهوة مرّة مع الهيل <مش حلوة > بعد الفروج والاكل ده فجينا فأنا دورت على فناجين وكانت كلها مستعملة بس لقيت على الرف علبة فيها فنجانين مش مستعملة لكن مغبرة قليلا فاخدت واحد وعطيتو للمرأة الي تصب القهوة فقالتلي خدي ده الفنجان بدلا منه كانت عطتني فنجان مشروب فيه قلت لها لاء هو انا أفضل أشرب من فنجان عليه غبرة وفيه جراثيم أحسن ما أشرب من فنجان حد قبلي شارب فيه فقالتلي صح كلامج خلاص حقول للعاملات ينظفو كل الفناجين المتسخة واخدت الفنجان الي انا لقيته من البداية مني وصارت تغسله عشان تصبلي قهوة مرة
على فكرة كل الفناجين الي بالمنام كانت صغيرة عشان هي للقهوة المرة وليس الحلوة
وفنجاني كان لونه أزرق غامق وهو في جزء من المنام حول الشخص بس أختي نسيته وهي ما تذكر لو شربت قهوة والفروج حتى ما تذكر لو هي أكلت منه
فمن فضلج لو تتحمليني وتسامحيني لأته طويل وتفسريه وربنا يجزيك كل خير وتسلمج ايدج
البيانات أختي ملتزمة ولله الحمد
الجارة بتاعنا ملتزمة واسمها ام دانية وعندها بنتين فقط
خالتي ملتزمة برضوا
جارتكم لو بناتها في عمر الزواج فهو زواج لاحدهن او انجاب لاحدهن لو كانو متزوجات وبشرى لاختك بتحسن احوالكم الماديه ورزق كبير لها ورزق ماشاء الله سهل وسريع لمن هي معجبه به وربما يكون هذا الشخص من نصيبها هذا والله تعالى اعلى واعلم
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ام محمد علي باشا مشاهدة المشاركة
العفو حبيبتي تحت امرك اعرضي رؤيتك عالاخت فسدقه ضروري او الاخت الامل النابت بس حتى تتواصل احدهم معاكي واظبي على قراءة سورة البقره والرقيه الشرعيه لكي ولابنك ولا تنسي ان تحصنيه بالاذكار واية الكرسي والمعوذتين
حاضر يا قمر بجد قلقتيني وخوفتيني يارب اجعله خير يارب
اطمني حبيبتي ولا تقلقي ان شاء الله خير

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة علا سيد عبدربه مشاهدة المشاركة
السلام عليكم انا انسه عندى35 احب واحداسمه محمد وهو متزوج ومسافر الان السعوديه حلمت انى كنت معاه فى نادى وقعده بصه فى السماء لاقيت نزل منها خروف وكان لسه متعلق فيها اتنين وديمن احلم ان 2 ملائكه مسكين اول حروف اسمنا من عند جناحهم وعند رجليهم الاسم بى الكامل ومره اخرى شوفت والدى المتوفى سالنى على الزواج قولتله ربنا يعلم بى النصيب وبابص فى السماء لاقيت اسم محمد مكتوب فى السماء بى لمبات نتنور واخر حاجه انى لاقيت السماء قريبه منى بس بالليل ومرسوم فيها قلب ومكتوب جانبه انا انت وتحتها اسم محمد وديه فعلا الكلمه الى ديمن كنا بنقولها لى بعض ونديت على صحبتى وقول:يارب:تها ان محمد لسه بيحبنى ولاقيت قلوب كتير اتنينات وما صحبتى بصت فى السماء لاقت اسم محمد بس كان السماء نورت وورتهونى انا اسفه طولت عليكى ارجوكى فسرلى الى انا بشوفه عشان والله من ساعت ما كان فى الحج وقالى انه بيدعى ربنا انى اكون مراته وانا كل مايجينى حد ميحصلش نصيب واساسا من ساعتها محدش جانى ذى الاول ومعلومه ان محمد عنده بنتينوانه خلف ولد بعد روايت الخروف الى نزل من السماءوكان فاضل اتنين علمن بان ومراته مش هينفع تخلف تانى باقرار منهم ارجو كل من يقراء حلمى يدعلى ربنا يهدهولى ويجعله من نصيبى:يارب::يارب::يارب::يارب:
ان صدقت الرؤيا فربما يكون محمد من نصيبك وترزقي منه بالذريه هذا والله تعالى اعلى واعلم

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة الاسلام حياه مشاهدة المشاركة
السلام عليكم .. الف مليون سلامه عليكى ياهاجر شفاكى الله وعفاكى اللهم اميييييييييييين ... يارب يسعد قلبك ويرزقك الزوج الصالح ويوفقك فى الامتحنات وتجيبى اعلى درجه انشاء الله ... انى احبك فى الله وجزاكى الله عنا كل خير
الله يسلمك حبيبتي واحبك الله الذي احببتني فيه ياقمر تسلمي ياجميل على زوقك ودعواتك

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة يويو ام حنين مشاهدة المشاركة
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته.. شفاكى الله وعفاكى يا هاجر ..ربنا يبعد عنك كل شر ويرزقك التوفيق فى حياتك ويجزيكى كل خير ويريح بالك اللهم امين
اللهم آآآمين تسلمي ياقمر الله يخليكي
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة يويو ام حنين مشاهدة المشاركة
السلام عليكم ...هاجر ارجو تفسير حلمى .. انا انسه ملتزمه ومنتقبه والحمد الله الحاله الاجتماعيه متوسطه... انا حلمت انى مشيه فى الطريقه وريحه على بيت جدتى فا وانا مشيه لقيت عند بيت صاحب اخو فى نور عادى فمشيت شويه كمان لقيت خروف على اليمين وكلب على الشيمال الكلب اعد مجاش جمبى وانا خيفه اعدى فضلت اذكر الله وانا جيا اعدى الخروف قام عليا قرب منى رحت معديه بسرعه وكان معايا واحد صاحب بابا عطنى حتت لحمه قلى روحى اعمليه لغيت ما ابوكى النصاب يجى يخد الخروف بس انا مكنش معايا اللحمه فمشيت النور عند بيت جدتى مقطوع ظلم خلاص فاانا خفت قولت الى الرجل اللى كان ماشى معايا ودينى عند بيت صاحب اخوى عشان فى هناك نور وانا مشيه لقيت النور عند جدتى جه دخلت البيت فتحت التلفزيون على قناة اقراء لقيت درس بيتكلم عند بر الولدين والشيخ كان بيبكى وانا كنت متاسره جدا ..... بعلم انى انا الحمد الله بره بى امى بس دائما فى مشاكل مع ولدى .. وصاحب اخويا انا متعلقه با اخوه ......انا اسفه على الازعاج
حبيبتي لا اجد للرؤيا تفسير في نفسي غير انها بتبين انكي ماشاء الله ملتزمه وبتحثك على الاتزام اكثر وبر الوالدين وواضح انك نفسك بتلومك على علاقتك بوالدك وعلى اعجابك بهذا الشخص اللي هو صديق اخوكي ونصيحتي لاتتعلقي بهذا الشخص ولاتفكري به الا لما يجي يتقدم لكي رسميا كذلك بالنسبه لبر الوالدين اسال الله ان يرزقني واياكي برهما والله يا اختي انا مثلك تقريبا بخصوص موضوع الوالد حتى انا الان صرت بتجنبه منعا للمشاكل ووالله كل لما يعمل شيء يضايقني اكثر من الاستغفار وادخل غرفتي والله يهديهم ويهدينا

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة MOHAAA مشاهدة المشاركة
اولا احب اشكرك لانك من 3 اسابيع فسرتي لى حلم بقدره الله وعزته صحت
بس ارجوكى ساعدينى لانى تعبت من كتر التفكير
بسم الله الرحمن الرحيم
انا حلمت ان فى فار كبير قوى تحت سريرى وانا جيت ببعد السرير شويه شفته بس انا كنت بشوف فيه ايه تحت السرير وهو هرب منى ومشى فى الكوريدور ودخل حجره نوم ماما وندخل وراء حاجتى ( ليا شنط وحاجات للجواز ) فى حجره نوم ماما دخل الاول على طقم التوزيع وكوبايت وبعدين دخل على شنطه فيها هدوم بس انا كل ده بجرى وراه وموته فى الاخر ................ مع العلم انى بموت ومشفش حتى فار من بعيد وبعدين فى نفس الليله شفت ان خالى ماسك فار ميت من ذيله بورقه بيضه او منديل ابيض وبيخوفنى بيه وطلع يجرى ورايا انا وبنته بس بنته بصت ليه فسبها وكمل جرى ورايا على السلم وانا جريت لحد الدور اللى فوقينا واستنجت بالجيران وفتح ليا واحد من ازواج الست اللى فوقينا وانا دخل بيتهم بس وانا بزحف على الارض وضهرى ليهم ووشى لبره الباب يعنى بنظر لخالى وجارتى دى اول لما شافها خالى وقف لانها بصت له بس مش فاكره اذا كانت زعقت ليه ولا لا المهم هو بعدها سبنى ونزل بس كانت معايا ماما ومراته وبنته
وانا علاقتى بيهم (بالجيران ) مش سيئه يعنى صباح الخير وازيك وممكن لو هيا شايله حاجه باخذها منها واطلعهالها فوق وانزل على طول

انا مسلمه وانسه ومخطوبه الحمد لله

اسم خالى اللى كان ماسك الفار الميت اعزكم الله محمود ومراته كريمه وبنته لطيفه واسم ماما ثريا... بس على فكره خالى ده يعنى من الناس اللى بتقرف من اى حاجه وانا كمان لو شفت فيلم كارتون للفار بصوت وبخاف بس الغريبه انى كنت بحاول امسك الفار فى الرؤيه الاولى

الله يخليكى ردى عليا...... ويكفيكى كل شر وسؤ.

اختك فى الله .

الحمد لله ان الرؤيا تحققت وان شاء الله تتحقق باقي رؤى الاخوات السعيده اللي ننتظرها
بالنسبه لرؤيتك اخشى انه يكون بكي حسد وخاصه بموضوع خطبتك لذلك حبيبتي عليكي بالمواظبه عالرقيه الشرعيه وقراءة سورة البقره ضروري وان شاء الله خير

0

روحي فداء امي عائشه روحي فداء امي عائشه http://files.fatakat.com/customavatars/avatar355139_5.gif فتكات هايلة Fatakat القاهرة - ام الدنيا

صورة توقيع روحي فداء امي عائشه في منتديات فتكات
اللهم انتقم ممن قتل شهدائنا وانتقم ممن يناصرمن قتلهم اللهم اجعل كل من يسيء للشهداء او ينكر فضلهم او يقف في صف الظالمين عبرة لمن يعتبر وانتقم منهم في انفسهم واهلهم اللهم ارحم شهدائنا وثبت اقدامنا وانصرنا على القوم الكافرين آآآمين
12-12-2010 قديم 12/12/2010 08:58am
فتكات هايلة
وسام الفائزة بالمركز الثالث بمسابقة المسابقه القصصيه< ومن يتق الله > الجزء الثانيوسام ألكسا لاستخدامها شريط ادوات ألكسا أثناء وجودها بالمنتدى
طالبة جامعية - مصرية

رد: ▒▐◘████▀Ѽ♫♥√تفسير الاحلام مع روحي فداء امي عائشه الجزء الثاني √♥♫Ѽ▄████◘▌▒ - العضوة روحي فداء امي عائشه هي صاحبة المشاركة

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة الغالي نور مشاهدة المشاركة
اولا احب اشكرك جدا على مجهودك الخير وزادك الله من نعيمه وفضله وادخلك جنات الخلد ووفقك لما يحبه ويرضاه يارب بارك الله فيكي

وياريت مااكنش بتقل عليكي عندي حلمين مخوفيني يوم حابدأ بالاول اللي شاغل دماغي اكتر ومخوفني

اولا انا متزوجة ومعايا ولد وبنت واليومين دول دايما في قلق وتوتر وشاكة في اني حامل دلوقتي بس لسة ماعملتش اختبار

في الحلم الاول حسيت باااااالام فظيعة في بطني دخلت الحمام ولاقيت ان فيه حاجة زي افرازات نازلة جاية بشدها لاقيتها بتسحب حاجة وراها ببص لاقيت المغص بيزيد ونزلت مشيمة عاملة زي المصارين كدة ونزل وراها جنين صغير جدا ميت ببص ولد ولا بنت لاقيتها بنت وزي القمر وزعلت كتير لانها كانت حلوة جدااااا ماشفتش في جمالها وجمال شعرها وشكلها ملاك خالص وحماتي دخلت عليا وقالتلي لا موش بنت هوا لسا تبان دلوقتي يمكن ولد لان الجنين قد كف الايد وانتهى الحلم على كدة

وبشكرك مقدما وربنا يعينك
حبيبتي هل انتي خايفه تكوني حامل يعني هل عندك مشكلة اذا كنتي حامل ؟

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة احلام جديده مشاهدة المشاركة

جمعة مباركة علينا جميعا وكل سنة وانتم طيبين

ماما حلمت انها قاعدة مع ناس كتير اووي وماسكة حته بسبوسة صغيرة وكل الناس دي عايزة تاخد منها

فهي قالت هي الحتة دي هتكفي مين ولا مين

قامت قالت بسم الله الرحمن الرحيم وبدأت تأكل الناس في بقهم منها وكل لما تقطع منها حته البسبوسة تزيد

وكل الناس كلوا حتي اللي ماما ما كنتش بتقدر تأكلهم كانت بتديهم باديها والبسوسة تكبر اووي

بس انتهي الحلم

امي ست متدينة وملتزمة وطيبة جدا
ماشاء الله ولاقوة الا بالله واضح ان ماما كريمه ولسانها حلو مع الناس والناس بتحبها والرؤيا بتبين التزامها ماشاء الله وان ربنا هيبارك لها في رزقها وهتحصل مناسبه سعيده عندكم هذا والله تعالى اعلى واعلم
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة bonbona moon مشاهدة المشاركة
ممكن التفسير
رايت صديق لى حدث بينى وبينه خلاف انه اتى الى بيت جدتى ومعه طفله صغيره مع انه ف الحقيقه ليس لديه اخت صغيره وانه جالس بره ف الصاله ودخلت اخته الصغيره لى واخدت تقول لى انه جاء ليسلم عليه ومنتظرنى لكى اخرج واسلم عليه فاخذت اغير ملابسى فى الغرفه وهى معى وتنظر لى وعندما اتاخرت عليه ولم اخرج واسلم عليه وجدته دخل عليه الغرفه وقال لى كل دا مش عاوزه تسلمى عليه انا جئت لاسلم عليكى فقلت له كيف تدخل على الغرفه وانا ارتدى ملابسى قال انتى خلاص ارتديتى ملابسك ولكن عندما رايته رايته بهيئه غير هيئة رجل وكانه سيده ترتدى حجابا ولكنى اعلم انه صديقى ارجو التفسير انا انسه اصلى والحمد لله
الرؤيا حديث نفس والله تعالى اعلى واعلم

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة حكاياالورد مشاهدة المشاركة
السلام عليكم
حلمت انني ذهبت زياره لناس لااعرفهم ورايت بنات بنت عمتي ثم ذهبت لبيتنا ورن جوال صاحبه البيت اللي زرتها عندي قلت ياه ازاي الجوال يكون عندي بشنطتي؟؟؟ثم رايت ناس بتتصل بالموبايل ده على اساس ارجعوه ليهم قلت لازم ارد عليهم ثم اتصل حد اسمه فهد شهوان وكان مكتوب بشاشه الجوال 21مكالمه؟؟؟رديت على مكالمه شخص اسمه فهد شهوان انا لااعرفه ابدا !!! وقلت الموبايل عندي تعالوا لبيتنا واستلموه جاءوا كذا ست لبيتنا وبيناظروا بيا باعجاب واديتهم الموبايل ثم امطرت علينا لاننا واقفين بحوش البيت رايت نفسي اكل بقلاوه وحلاوه طحينيه ...ثم خشيت داخل بيتنا رايت سحالي كبيره وزي العاجزه عن المشي على الجدران وتتخبا ورى افياش الكهرباء؟؟؟انتهى
منفصله
متوتره
ان صدقت الرؤيا رزق كثير لكي ومبارك وحدوث مناسبه سعيده لكي والاقرب زواج ولكن احذري من الحسد وعليكي بالاتزام بالبقره والرقيه الشرعيه وان شاء الله خير
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة bondo2a مشاهدة المشاركة
الف سلامة عليكى يا هاجر يا حبيبتى ..
اسال الله العظيم رب العرش العظيم ان يشفيك ..اميييين
اللهم اشفى هاجر شفاءا لايغادر سقما ..امييين
باذن الله ربنا يشفيكى ويعافيكى يا قمر وتنتهى فترة الامتحانات على خير وتطلعى من الاوائل باذن الله...

ممكن بعد اذنك تفسريلى الرؤية ديه ..

انا يا هاجر الايام ديه مضايقة جدا ومهمومة قوى وحاسة انى علاقتى بربنا الايام ديه قلت قوى وحاسة بالضياع ,والتخبط والتشتت فى افكارى جدا جدا وعندى شكوك وافكار تشاؤمية جدا على الموت عليا وعلى اهلى ودايما خايفة ومتوقعة حصول حاجة وحشة وان ربنا ممكن يبتلينى بمرض وحش وكده يعنى فكنت عملت صلاة قضاء حاجة من كام يوم على ان ربنا يطمن قلبى برؤية ويصرف عنى الافكار ديه ويبينلى هل انا قربت اموت او هيجيلى امراض وحشة ولا لا ..
انا عارفة انا غريبة بس ده اللى جوايا بكل صراحة ..
انا مخنوقة قوى قوى يا هاجر مش عارفة اعمل ايه زعلانة و باعيطزعلانة و باعيطزعلانة و باعيطزعلانة و باعيط ...

فصديقتى شافت لى الرؤية ديه ..
اللى شافت الرؤية اسمها ايمان واحنا اصدقاء جدا واخوات كاننا توام ..وايمان مخطوبة ومتوسطة الالتزام
وظهرت معانا فى الرؤية واحدة كانت صحبتى انا وايمان زمان..

واللى ظهرت معانا فى الرؤية واحدة كانت صديقتى اسمها فريال وانا سبتها من زمان وبكرهها جدا وعمرى ما بفكر ولا هفكر ابدا اننا نرجع اصحاب تانى وهى اسمها فريال وفريال ديه بردو ايمان صحبتى دلوقتى بعيدة عنها ومش عايزة تصاحبها خالص يعنى انا وايمان مابنحبش فريال ومش بنكلمها خالص فى الحقيقة وانا قاطعة علاقتى بيها..

وانا انسة و مضايقة ومهمومة جدا الايام ديه ومش عارفة اعمل ايه فى افكارى ديه وفريال ديه انا وهى سايبين بعض من زمان ومفيش بيننا اى كلام خالص الا فى مواقف بسيطة قوى وانا بكرهها جدا وبعتبرها عدوة ليا وعمرى ماهرجع واصاحبها تانى وانا منتقبة وبلبس اسود دايما وبحاول على قد ما اقدر اكون ملتزمة ..

وفريال اللى ظهرت فى الرؤية اعتقد انها انسة ومنتقبة ومعرفش مستوى التزامها ايه ..

الرؤية :

ايمان شافت ان هى موجودة فى المنطقة اللى هى عايشة فيها ورايحة تشترى حاجة من السوبر ماركت بس الدنيا كانت مظلمة جدا جدا وهى رايحة شافت فريال صديقتنا ( اللى كانت صديقتنا ) وفريال كانت ماشية قريب منها قوى فايمان لما شافتها تجاهلتها وعملت نفسها مش شايفاها ومسلمتش عليها وفريال بردو عملت نفسها مش شايفة ايمان ومسلمتش على ايمان بس لما لقيت ايمان مسلمتش عليها قامت باصة لايمان بصة وحشة قوى كانها بتقولها من النظرة انا هوريكى او هنتقم منك وبعدين ايمان طلعت السوبر ماركت اشترت حاجة وهى نازلة منه لقيتنى ماشية ورا فريال وانا كنت لابسة عباية سودا وكنت من غير نقاب ووجهى باين وفريال بردو كانت من غير نقاب وفريال كانت ماشية قدامى وانا وراها واحنا بنكلم بعض وبنضحك مع بعض وبكلمها وفريال بترد عليا بس وانا وراها وهى قدامى وبعدين وقفنا انا وفريال وبقينا قدام بعض وقعدنا بردو نتكلم ونضحك ونبتسم لبعض وايمان واقفة قريب منى جدا وقاعدة تقولى بصوت عالى لا متكلميش فريال وابعدى عنها بس انا مش سامعاها خالص فقامت ايمان اتصلت بيا على الموبايل فلقيتنى مش برد عليها او ان رقمى طلعت غلط او انى غيرت رقمى او كنت قافلة موبايلى المهم هى حاولت تكلمنى عشان تنبهنى انى مااكلمش فريال بس معرفتش وبعدين لقيت فريال بتبصلها تانى وانا وفريال واقفين بنكلم بعض وبنضحك وكانها قالت لايمان بصوت مش مسموع كانها بتغيظها او بتنتقم منها فى صورتى وبتقولها شفتى ازاى اسماء هى اللى جتلى وماشية ورايا وجت لحد عندى ..وانتهت الرؤية على كده
وايمان صحيت مضايقة جدا من المنام ده..

بليييييييييييز يا هاجر فهمينى الرؤية بالتفصيل وهل فيها بصراحة مدلول بيبين حاجة على الموت اوالامراض ( الافكار اللى قلقانى ) عليا او على حد من اهلى ..صعبان عليهصعبان عليه
هل الرؤية نتبين انى انا وايمان هيحصل حاجة بيننا او انها هتنبهنى من حاجة ومش هسمع كلامها وازاى انا رجعت اكلم فريال فى المنام ويعنى ايه انى ماشية وراها وهى تقول كده لايمان وبعدين بقيت واقفة قدامها بكلمها ؟؟انا مش فاهمة
هل الرؤية بتبين حاجة على موضوعى مع احمد انه هيحصل فيه حاجة ؟؟؟

يارب يكون خييير احسن انا اتغميت اكتر بكتيير وحزنت اكتر من الحزن اللى انا فيه من ساعة ما ايمان حكتلى الرؤية ديه ..
انا خايفة جدا وحاسة انها رؤية وحشة جدا جدا ..مخنوقةمخنوقة

استر يارب ..استر

جزاك الله كل خييير يا حبيبتى ..
يارب اسمع عنك دايما كل خير ..
ربنا يشفيكى ويعافيكى وتنجحى فى الكلية ويرزقك بالزوج الصالح ..اميييين
اللهم آآآمين تسلمي حبيبتي على زوقك واخلاقك الرائعه
اطمني ياقمر الرؤيا اغلبها اضغاث احلام بس فيها رسالة لكي بالاتزام الديني اكثر لان واضح فعلا انك مقصرة اليومين دول والله يفرج همك هذا والله تعالى اعلى واعلم

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Happy Life مشاهدة المشاركة
السلام عليكم اختي

انا حلمت اني كنت على ظهر واحد بس مش عارفة مين ، كان شايلني علشان مش بعرف اعوم ونزلنا البحر وكنا تحت يعني بنغوض بس من غير تنفس صناعي ولا حاجة انما كنت بتنفس من مناخيري عادي تحت الماء وكنت بدور على واحد متربي معايا البحر كان منور مش ضلمة ، نزلت مرتية تقريبا بس مش لاقيته تحت ، وبعد كدة طلعت وروحت البيت وكان هناك وقعد معانا شوية وبعدين صحيت من النوم ، انا بحلم بيه وبأخته ووالدته كتير ، هما معانا بقالهم سنين احنا كنا في السعودية فترة وهما معانا وانا اعرفهم من وانا في 3 ابتدائي بس بقالنا فترة مانعرفش عنهم حاجة

انا انسة مخطوبة
ملتزمة الحمد لله بالصلاة ومش بسيب فرض
حالتي النفسيةعادي يعني الطبيعي بتاع الناس

اشكرك وجزاكي الله خيرا وجعله في ميزان حسناتك
لا اجد للرؤيا تفسير في نفسي في الغالب اضغاث احلام والله تعالى اعلى واعلم

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة همسة86 مشاهدة المشاركة
شكلك يا هاجر يا حبيبتي مش هتخلصي من الحبايب..

ربنا يكون في عونك يا حبيبتي.. وييسرلك أمورك كلها..

كنت عاوزة أكتب لك حلم.. بس يلا متعوضة... ربنا يعينك على الموجود بقى..

خااالص حبي يا جميل..

حبيبتي انا تحت امرك اكتبي رؤيتك في اي وقت ياجميل وطالما انا مش مانعه اضافه الرؤى ضيفي براحتك
اخوية عمل استخارة امبارح على انة يسافر يكمل شغل فى السعودية ولا تعد يشتغل فى مصر .....
وحلم

انة فى المطار فى المكان الى بيتختموا فى جواز السفر وبعدين بيبص على السير بتاع الشنط لقى حاجة زى قناية مية جنب السير واستغرب اوى منها وبيقول لحد جنبة مش فاكر ممتة ولا مين بالظبط بصى القناية دى اية الى جبها هنا وفيها زى مية بيضا او لبن مش عارف بالظبط دى اية حاجة لونها ابيض ومستغرب جدا من مكنها جنب سير الشنط
ممكن تفسير الحلم وبيدل على انة يتوكل على الله ويسافر ولا يعد فى مصر
اكتبي الرؤيا للاخت الامل النابت وان شاء الله خير

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة روز ليدى مشاهدة المشاركة
ازيكى ياهاجر ربنا ينجحك يارب ويرزقك سعادة الدنيا وجنة الاخرة ويزيدك من العلم ويحبب فيكى عباده الصالحين يارب - بصى يا غالية انا مش فاهمة اذا كان المفروض احط حلم ولا لاء لو مش صح اوعى تزعلى منى وسيبى الحلم وفسري فى الوقت الصح انا مش بكون مستعجلة الحاجة الحمد لله - الحلم بقا- حلمت انى زعلانة وسبت بيتى وقلت لاختى انا هتمشى شوية وارجع ونزلت الشارع وكنا بالليل ولقيت سرير شكل حلو اوى وعليه فرش ابيض ومركون على الرصيف بجوار عمارة روحت قولت استريح شوية ونمت على السرير واتغطيت وكنت اقعد الاول عليه وبتفرج على الناس الماشين وبقول الحمدلله مفيش حد بيبص عليه ولا مستغرب انى نايمة على السرير ده حتى الناس اللى بتنزل من العمارة اللى المفروض السرير امامها مش بيصوا عليه رغم انى على باب العمارة اوى وبعدين ظهرت اعرفها من اقارب زوجى وجايبلى صنية فيها اكل وقالتهى حماتكى بتقولك خدى بصيت فى الصنية لفيت اطباق فاضية وكوباية وكانت الحاجة كلها من الصاج القديم اوى روحت قلبت من ايدها الصنية وقلتلها مش عايزة وهى عرفت منين انى انا هنا قالتلى شافتك وانتى نايمة روحت سبتها وقمت روحت بيتى وفتحت الثلاجة لقيت حلة فيها محشى كرنب ملفوف بس مش مستوى وفوقى كرنبة كاملة مش متقطعة سئلت اختى مين جاب دول قالتلى ( يحيى) بص هو وصلهم بس لكن اللى اشتريتهم وعملت المحشى حماتك قلتلها لاء كفاية بقا انا شربت وكلت منها كتير مش عايزة وروحت اخدت الحاجة حطيت الحلة امام الباب عندى بس بعيد شوية والكرنب رميتا فى وسط الحوش امام شقة حماتى ودخلت لقيت حماتى بتقولى انا عايزة اعرف انتى زعلانة ليه بس قلتلها عشان انتى وبنتك بتعملوا سحر لى انا وجوزى ولو عايزة تريحينى خدى المصحف ده واتوضى واحلفى انكى مش بتعملى حاجة راحت قالتلى حاضر بس احلف من غير وضوء قلتلها ماشى راحت ماسكة المصحف وفتحته طلعت سورة البقرة كانت ماسكة بايدها حاجة زى البنسة او الخلة الاسنان وعمالة تنقط على ايات السورة وتهمهم بصوت مش مسموع وراحت قالت خلاص حلفت راح جوزى قالها احنا مش سمعنى حاجة لو صادقة احلفى بصوت عالى راحت مش رديت روحت قلتها طيب اقفلى المصحف واحلف ليه عايزة تحلفى على اول 7 ايات من سورة البقرة راحت برده مش رديت روحت انا ماسكة المصحف وعيطة جامد اوى بدون صوت ولكن بخفان وحرقة فى قلبى من العياط واعدت اقول وقران ربنا انا عمرى ما كرهتكم وقران ربنا انا عمرى ما اذتكم وقران ربنا انا بحبكم وبغفرلكم بقالى اكتر من 10 سنين وقران ربنا ارحمونى انا وجوزى وولادى راحت سبتنى ونزلت -بصى يا هاجر فى جزء فى اول الحلم قبل ما ازعل واخرج من البيت كنت انا واختى بنشغل سورة البقرة والرقية الشرعية على السلم واختى جوزىتسمعها وتجرى تدخل شقتها وحماتى برده كانت بتجرى وكل ما نطفيها كان يظهروا لدرجة انهم اتلخبطوا بقوا مش عارفين عايزين يخرجوا بس كل ما يسمعوا القران يجروا بسرعة - معلشى ياهاجر انا طولت عليكى اوى بس انا والله ببقولك على الاحلام المهم بس- بصى بقا ياستى اسم يحيى اللى فى الحلم ده انا مش اعرفة بس فى واحد جار مامتى اسمه يحيى بس مش له علاقة بجوزى ولا اهل جوزى سلام من بعيد لبعيد كدة - جزاكى الله الجنة والزوج الصالح والذرية الصالحة السليمة واعطاكى من كل خير سأل به نبينا عليه افضل الصلاة والسلام -
عليه افضل الصلاة والسلام حبيبتي الرؤيا بتبين ان راحتك من اللي انتي فيه في الرقيه الشرعيه وسورة البقره وواظبي عليهم ضروري وشغليهم في بيتك وربنا يكفيكي شر حماتك وبنتها الله يهديهم
[quote=تسنيم الجنة 1;23008448]ممكن تفسير القمل هنا

http://forums.fatakat.com/threadp23008312[/quote]
الاخت راما بارك الله فيها ردت عليكي

0

روحي فداء امي عائشه روحي فداء امي عائشه http://files.fatakat.com/customavatars/avatar355139_5.gif فتكات هايلة Fatakat القاهرة - ام الدنيا

اللهم انتقم ممن قتل شهدائنا وانتقم ممن يناصرمن قتلهم اللهم اجعل كل من يسيء للشهداء او ينكر فضلهم او يقف في صف الظالمين عبرة لمن يعتبر وانتقم منهم في انفسهم واهلهم اللهم ارحم شهدائنا وثبت اقدامنا وانصرنا على القوم الكافرين آآآمين
12-12-2010 قديم 12/12/2010 09:08am
الصورة الرمزية المحتسبة 83
فتكات رائعة
وسام ألكسا لاستخدامها شريط ادوات ألكسا أثناء وجودها بالمنتدى
ربة منزل - مصرية
لو تعرفي العضوة دي شخصيا ياريت تطمنينا عليها
المواضيع: 39

رد: ▒▐◘████▀Ѽ♫♥√تفسير الاحلام مع روحي فداء امي عائشه الجزء الثاني √♥♫Ѽ▄████◘▌▒ - العضوة المحتسبة 83 هي صاحبة المشاركة

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة المحتسبة 83 ▒▐◘████▀Ѽ♫♥√تفسير الاحلام مع روحي فداء امي عائشه الجزء الثاني √♥♫Ѽ▄████◘▌▒ اخوية اتقدم لنبت كان مكتوب كتبها قبل كدة وبعد ما شفها قرء دعاء الاستخارة بدون صلاة

شاف

صنيتين بسبوسة فيهم عفن

الرؤيا ان صدقت تلك الفتاة غير مناسبه له هذا والله تعالى اعلى واعلم وارجو ان تقرائي الموضوع الذي في توقيعي بعنوان تريدين تعبير رؤياكي ضروري

جزاك الله الف خيييييييير ربنا يكرمك يااارب
فعلا الموضوع انتهى والحمدلله

0

صورة توقيع المحتسبة 83 في منتديات فتكات
12-12-2010 قديم 12/12/2010 09:10am
الصورة الرمزية المحتسبة 83
فتكات رائعة
ربة منزل - مصرية
المواضيع: 39

رد: ▒▐◘████▀Ѽ♫♥√تفسير الاحلام مع روحي فداء امي عائشه الجزء الثاني √♥♫Ѽ▄████◘▌▒ - العضوة المحتسبة 83 هي صاحبة المشاركة

اخى عمل استخارة انة يسافر السعودية يشتغل ولا يعد فى مصر

حلم انة فى المطار فى مكان ختم الجوازات و نظر الى مكان السير بتاع الشنط وجد قناية ماء اى (مجرى مائى )ولون الماء ابيض او لين هوة مش فاكر وكان جنبة والدتة او احد اخر لا يتذكر بالظبط وقالة باستغراب اية الى جاب قناة الماء دى هنا وكان مستغرب جداا

كان استغرابة ان قناية الماء موجودة جنب سير الشنط

الرؤية دة تدل على انة يتوكل على الله ويسافر ولا مش يسافر

0

صورة توقيع المحتسبة 83 في منتديات فتكات
12-12-2010 قديم 12/12/2010 09:11am
الصورة الرمزية توينز 2010
سوبر فتكات
ربة منزل - مصرية
المواضيع: 58
مودي: متفائلة

رد: ▒▐◘████▀Ѽ♫♥√تفسير الاحلام مع روحي فداء امي عائشه الجزء الثاني √♥♫Ѽ▄████◘▌▒ - العضوة توينز 2010 هي صاحبة المشاركة

عايزة اعرف تفسير الرده في الحلم اصل حلمت بحاجه بس مش فاكرة بالضبط اللي فكراه هو شوال الرده

0

[/SIGPIC]صورة توقيع توينز 2010 في منتديات فتكات
12-12-2010 قديم 12/12/2010 09:59am
فتكات هايلة
طالبة جامعية - مصرية

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة المحتسبة 83 ▒▐◘████▀Ѽ♫♥√تفسير الاحلام مع روحي فداء امي عائشه الجزء الثاني √♥♫Ѽ▄████◘▌▒ اخوية اتقدم لنبت كان مكتوب كتبها قبل كدة وبعد ما شفها قرء دعاء الاستخارة بدون صلاة

شاف

صنيتين بسبوسة فيهم عفن

جزاك الله الف خيييييييير ربنا يكرمك يااارب
فعلا الموضوع انتهى والحمدلله
واياكم والمسلمين والله يعوض عليه باللي افضل منها ان شاء الله
اخى عمل استخارة انة يسافر السعودية يشتغل ولا يعد فى مصر

حلم انة فى المطار فى مكان ختم الجوازات و نظر الى مكان السير بتاع الشنط وجد قناية ماء اى (مجرى مائى )ولون الماء ابيض او لين هوة مش فاكر وكان جنبة والدتة او احد اخر لا يتذكر بالظبط وقالة باستغراب اية الى جاب قناة الماء دى هنا وكان مستغرب جداا
كان استغرابة ان قناية الماء موجودة جنب سير الشنط

الرؤية دة تدل على انة يتوكل على الله ويسافر ولا مش يسافر
بصي حبيبتي انا مابفضلش افسر الرؤى الاستخاره بس الماء حياة وخير وبركه ورزق وطالما كان عند سير الشنط يبئى ان شاء الله السفر هيكون له خير فيه هذا والله تعالى اعلى واعلم وللاطمئنان اعرضي رؤيتك ايضا عند الاخت الامل النابت والله يخير له الخير

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة توينز 2010 مشاهدة المشاركة
عايزة اعرف تفسير الرده في الحلم اصل حلمت بحاجه بس مش فاكرة بالضبط اللي فكراه هو شوال الرده
صراحه حبيبتي لا اجد للرمز تفسير في نفسي

0

12-12-2010 قديم 12/12/2010 10:05am
سوبر فتكات
ربة منزل - مصرية
المواضيع: 143

رد: ▒▐◘████▀Ѽ♫♥√تفسير الاحلام مع روحي فداء امي عائشه الجزء الثاني √♥♫Ѽ▄████◘▌▒ - العضوة روكا الجميله هي صاحبة المشاركة

ممكن اكتب لحضرتك رويا

0

صورة توقيع روكا الجميله في منتديات فتكات

رتبه بندقه
((لو شفتي توقيعي ادعي لي بالستر و بحسن الخاتمه))
12-12-2010 قديم 12/12/2010 10:40am
الصورة الرمزية bondo2a
سوبر فتكات
وسام الوفاء لمرور اكثر من خمس سنوات على عضويتها واستمرارها كعضوة نشيطةوسام ألكسا لاستخدامها شريط ادوات ألكسا أثناء وجودها بالمنتدى
خريجة - مصرية
bondo2a غير متواجدة حالياً
المواضيع: 96
مودي: مدارية

رد: ▒▐◘████▀Ѽ♫♥√تفسير الاحلام مع روحي فداء امي عائشه الجزء الثاني √♥♫Ѽ▄████◘▌▒ - العضوة bondo2a هي صاحبة المشاركة

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة روحي فداء امي عائشه مشاهدة المشاركة

اللهم آآآمين تسلمي حبيبتي على زوقك واخلاقك الرائعه
اطمني ياقمر الرؤيا اغلبها اضغاث احلام بس فيها رسالة لكي بالاتزام الديني اكثر لان واضح فعلا انك مقصرة اليومين دول والله يفرج همك هذا والله تعالى اعلى واعلم

[/center]

جزاك الله كل خييير يا هاجر بس عايزة اقولك ايمان صحبتى لما شافت الرؤية مكانتش عارفة انى مضايقة وبفكر الافكار الغريبة ديه ..ده انا بكلمها بالصدفة فقالتلى ده انا شفتلنا رؤية وحكتهالى فسئلتها شوفتيها امتى فقالتى من 4 ايام فقلتلها ده فى نفس الميعاد اللى كنت عاملة فيه صلاة قضاء الحاجة على الافكار الغريبة اللى فى دماغى ديه ..
فهل كده بردو الرؤية اضغاث احلام ...

الظلام الشديد اللى كان موجود فى الحلم معناه ايه يا هاجر ؟؟؟؟
وفريال وانى كنت ماشية وراها هل وجودها ليه معنى ولا ده اضغاث احلام ...؟؟

تسلم ايديكى على ذوقك وطيبتك يا هاجر ..
جزاك الله الجنة ..اميييين

0

صورة توقيع bondo2a في منتديات فتكات

سألوني ماذا تتمنين في شريك حياتك ؟؟
قلت:كل ما أتمناه ليس مستحيلا ولكنه في زماننا أصبح قليلا.
أتمنى سندآ يحميني.. وفؤاداً يؤينى.. يغفر زلاتي.. ويقيل عثراتي..ويتجاوز
عن هفواتي .. ويعلمني ويربيني ويعليني.. يصلح خطئي دون أن يحرجني.. يستر عيبي دون أن يفضحني.. وبيني وبينه ينصحني.. يذكرني بنعم ربي ويحفظ عرضي.. يشاركني صلاتي وقرآني وصيامي..

واخيرا قد وجدته ( أحمد )
باعيط
(مفيش علاقة بيننا احنا جيران وبنحب بعض من زمان فى صمت)

12-12-2010 قديم 12/12/2010 11:32am
سوبر فتكات
طالبة جامعية - مصرية
wala 3omry nesetak غير متواجدة حالياً
المواضيع: 396

رد: ▒▐◘████▀Ѽ♫♥√تفسير الاحلام مع روحي فداء امي عائشه الجزء الثاني √♥♫Ѽ▄████◘▌▒ - العضوة wala 3omry nesetak هي صاحبة المشاركة

حلمت انو كنت في قاعه كبيره بتاعه مؤتمرات تمام والدنيا زحمه وانا كنت قعدت في اول صف وبشوف الناس اللي داخله لقيت محمد واصحابه فوووق خاالص بيبوصو من الشباك المهم انا جيت اغير مكاني يبقى في النص شفت مصطفى الفقي وداكاتره من كليتي ودكتوره معرفهاش وكانت موصياني اوصل رساله لدكتور عندي وببتاكد مني اني وصلتها فقلتها انا قلتله وبعدين طلعت من القاعه عشان وقعدت في مكان وعلى جنبي شباك المهم والناس جايه وكده فلقيت محمد معاه ملف وفيها ورقتين الاتنين شبه بعض واستنى لغايه ما الناس ما خلصت كلام واداني ورقه ومطويه عشان محدش يشوفها ولقيتها مطبوعه وفيها معلومات عن باباه واسمه وبيشتغل ايه ومعلومات حسابيه وكده المهم هو دخل وقعدنا واتكلمنا وقالي ده بابايا وشغله وكان شغله في محافظتي وانا مستغربه وقالي انا عايز اتجوزك المهم احنا كنا قاعدين في مكان كل حاجات ساقعه فاهماني قفالي روحي شوفي الضيوف والسفراء هنقدملهم ايه فرحت سالت المنظمين قالولي انو خلصو الموضوع فدخلت لقيت بدا يعبي في ازايز فقلتله لالا استنى هم مش عايزين فكان معاه خمس كنزات فيروز فقالي ده لي وقالي انتي عايزة بابونج انا استغربت قلته ده الشاميين هم اللي بيشربوه المهم انا قلت لماما ومامتي رحبت ولقيت نفسي في شركه باباه ولقيت زي واحد صاحب باباه وكان بيتكلم عن حاجه زي سباق عربيات ومحمد ملوش في الحاجات دي وقالو ان فيه عربيه هوندا بره وكانت تحفه بس كده انا انسه حالتي الدينيه معتدله وبعمل رقيه وبقرا سوره البقره اما محمد فهو زميل لي ...

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة روحي فداء امي عائشه مشاهدة المشاركة

حبيبتي هل انتي بتدرسي وهل بتبحثي عن عمل وهل في نفسك اعجاب بمحمد وهل والد محمد في الحقيقه صاحب شركه

[/right]

انا بدرس حاليا في الجامعه .. اه فعلا انا معجبه بمحمد ووالد محمد دكتور مش صاحب شركه

0

ابتســم فرزقــك مقســوم ... وقــدرك محســـوم ... وأحـــوال الدنـــيا لا تستـــحق الهموم لإنـــها بيــن يــــدى الحـــي القـــيوم

موضوع مغلق