يارب لك الحمد كما ينبغي لجلال وجهك و عظيم سلطانك - اليوم 20-4-2014 والساعة الآن 07:44 ص (جميع الأوقات بتوقيت جرينتش +2)

منتدى فتكات

لو بتدوري على صحبة و لمة و كلام من القلب و بسمة، و محتارة تروحي فين، هتلاقي فتكات موجودة فيها ايادى بالخير ممدودة: يلا تعالي مع احلى صحبة دنيا ودين!

يمنع منعا باتا التعليقات والادعية السياسية، وكذلك الصور والتوقيعات المتعلقة بالسياسة، نريد ان نعود اسرة واحدة كما كنا

أدوات الموضوع التقييم: تقييم الموضوع: 1 تصويتات، المعدل 5.00.
مدرسة جينيس للغات (الهرم) 5 5.00 1
25-5-2011 قديم 25/5/2011 05:11pm
الصورة الرمزية جلجله
فتكات رائعة
ربة منزل - مصرية
جلجله غير متواجدة حالياً
المواضيع: 22
مودي: سعيدة

رد: مدرسة جينيس للغات (الهرم) - العضوة جلجله هي صاحبة المشاركة

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ابنى وجوزى كل حياتى مشاهدة المشاركة
يا جماعة المدرسة دى حلوة بجد بيهتموا بالطفل اصلها بتاعت حما اخويا مستر ابوبكر واخويا شغال فيها بس والله انا مش بشكر فيها علشانهم ان فعلا سمعت ان مستواها كويس وانا ابنى ان شاء لما يكبر هدخلوه فيها .............ادعو له بالشفاء
ربنا يشفى ابنك يارب ويكرمك فيه يا حبيبتى

0

انشري في صفحتك على فيس بوك! انشري في تويتر!

عنوان الموضوع للنسخ

مدرسة جينيس للغات (الهرم)

http://forums.fatakat.com/thread1096159

مواضيع سابقة: مدرسة ليسية الهرم(E) مواضيع تالية: مدرسة المصرية للغات
7-6-2011 قديم 7/6/2011 09:23pm
فتكات حبوبة
طالبة جامعية - مصرية
fancydream غير متواجدة حالياً
المواضيع: 0
مودي: ----

رد: مدرسة جينيس للغات (الهرم) - العضوة fancydream هي صاحبة المشاركة

عزيزتي ابني وجوزي
عيزة ةاقولك انا احترم العلاقة ان مستر ابوبكر قريبك بس فعلاً اا كنت مبسوبطةبالمدرسة لما فتحت كانوا بهيتموا بالاولاد من سنتان فعلاً دليل ان الكي جي كانت جنة بس اتغيرت و برايمري صبعةجداً في كل حاجة في التعليم و الفصول تصدقي يوما رحت اناقش موضوع دخول ابني المدرسة كان غير موجودلمدة اسبوع علي حسب كلام بنات الريسبشن و استاذةمنال مديرةالمدرسة في الكنترول يعني مفيش حد تكلميه في المدرسة عن اي حاجة غير بنات الريسبشن تفتكري دا صح يعني ك ولي امر حر يحل مشاكله بنفسة بس للحق ميس منال نزلت بعد ساعة بعدما تحدثتمع امجدفي الحسابات علي فكرةغلي عرفته بعد كده انهم قبلوا واحدة طفله في كي جاءت بعدي وكانت مرفوضة ايضا اتصلوا بيهاتعالي في مكان لمجرد انهم يعرفوا مدرس في المدرسة فعلا حقيقي لانها ابنة قريبتي بس كانوا قدموا في مدرسةتانية ...... لا تعليق عندي

0

8-6-2011 قديم 8/6/2011 02:26am
الصورة الرمزية جلجله
فتكات رائعة
ربة منزل - مصرية
جلجله غير متواجدة حالياً

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة fancydream مشاهدة المشاركة
عزيزتي ابني وجوزي
عيزة ةاقولك انا احترم العلاقة ان مستر ابوبكر قريبك بس فعلاً اا كنت مبسوبطةبالمدرسة لما فتحت كانوا بهيتموا بالاولاد من سنتان فعلاً دليل ان الكي جي كانت جنة بس اتغيرت و برايمري صبعةجداً في كل حاجة في التعليم و الفصول تصدقي يوما رحت اناقش موضوع دخول ابني المدرسة كان غير موجودلمدة اسبوع علي حسب كلام بنات الريسبشن و استاذةمنال مديرةالمدرسة في الكنترول يعني مفيش حد تكلميه في المدرسة عن اي حاجة غير بنات الريسبشن تفتكري دا صح يعني ك ولي امر حر يحل مشاكله بنفسة بس للحق ميس منال نزلت بعد ساعة بعدما تحدثتمع امجدفي الحسابات علي فكرةغلي عرفته بعد كده انهم قبلوا واحدة طفله في كي جاءت بعدي وكانت مرفوضة ايضا اتصلوا بيهاتعالي في مكان لمجرد انهم يعرفوا مدرس في المدرسة فعلا حقيقي لانها ابنة قريبتي بس كانوا قدموا في مدرسةتانية ...... لا تعليق عندي
انا طبعا احترم رأيك بس عايزة اقولك على موقف حصل قدامى فى تقديم الكى جى السنه اللى فاتت وانا بقدم لابنى كان فيه واحده تانيه بتقدم لبنتها اتعلافت عليها وقعدنا نتكلم فىلا الوقت اللى خدوا الولاد لميس مارى جوا علشان يمتحنوهم قالتلى انا بنتى عارفه النامبرز والحروف كلها عربى وانجليش وعارفه الشايبس و و و انا اتخضيت انا ابنى ميعرفش غير الالوان والحيوانات ومش كلها كام واحد كده وخلاص لكن ولا ارقام ولا حروف ولا الكلام دا كله دا غير انهم جايينم من طرف مدرس مش عارفه اسمها ايه هو تقريبا بيبقى لكل ماده مدرس اول هو كده تمام قلت البنت مقبوله وابنى مرفوض بالثلث اللى حصل انهم رفضوا البنت وقبلوا ابنى طبعا مامت البنت زعقت وازاى دا يحصل دا الولد دا ميعرفش حاجه وبنتى تعرف وفين المدرس مش عارفه مين وطبعا كل دا حقها انا مزعلتش ازاى بعد ما تعرف ان ابنى ميعرفش حاجه يتقبل وبنتها اللى كانت بتروح احسن حضانه تترفض وبعدين خرجت مدرسه قالتلها بنتك رفضت تنطق خالص وحيلناها وفعلا البنت خارجه فى ايدها ساندويتش وبنبون وبلونه وابنى خارج فى ايده برده بنبون وبلونه وسألت هو مرديش يتكلم قالولى هو عيط وقال عايز ماما قلناله لو جاوبت هتروح لماما راح مجاوب على كل الاسئله لكن البنت رفضت تتكلم خالص علشان كده اترفضت دا اللى حصل قدامى فعلا ولو مكنش حد خرج يفسرلنا اللى حصل انا لو مكان مامت البنت كنت قلت اكتر من كده

0

9-6-2011 قديم 9/6/2011 10:57am
فتكات حبوبة
طالبة جامعية - مصرية

و أيه رايك ان كل الي أعرفهم اتكلموا و كانوا كويسين بشهادة المدرسات إلي عملوا الامتحانات و السن كبير مش صغير بالرغم من كدة تم رفضهم و عند السؤال لماذا كانوا هناك من افضل منهم و عند السؤال افضل في ماذا لا اجابة هذا ما يضايق اصلاً
عايزة الحق المدرسة طمعت كتير و اخذت الفصول للأمريكان و قبلت عدد هائل العام الاسبق لكل المراحل تحويلات حتي وصلت كثافة الفصول بين 30 و 32 طالب و اللهي دي غلطتهم ليه يحملوها لاولياء الأمور و ظلموا اولياء امور كثيرة انتي عارفة انا كنت هناك من يومين اسحب الورق قالولي واللهي احنا اسفين بس المشكلة دي لسه قدمها سنتان لغاية ما نبني مبني جديد و احنا اولياء الأمور زنبنا ايه
عموما خلاص نقلت الأثنين مدرسة تانية لاني فعلاً كنت بتعب مع الي في برايميري و كنت ناوية أديله دروس السنة إلي جية علشان مبيرجعش فاهم اتمني تكون المدرسة الجديدة أحسن و لا تحتاج لدروس مثل جينيس

0

10-6-2011 قديم 10/6/2011 04:16pm
الصورة الرمزية جلجله
فتكات رائعة
ربة منزل - مصرية
جلجله غير متواجدة حالياً

و أيه رايك ان كل الي أعرفهم اتكلموا و كانوا كويسين بشهادة المدرسات إلي عملوا الامتحانات و السن كبير مش صغير بالرغم من كدة تم رفضهم و عند السؤال لماذا كانوا هناك من افضل منهم و عند السؤال افضل في ماذا لا اجابة هذا ما يضايق اصلاً
عايزة الحق المدرسة طمعت كتير و اخذت الفصول للأمريكان و قبلت عدد هائل العام الاسبق لكل المراحل تحويلات حتي وصلت كثافة الفصول بين 30 و 32 طالب و اللهي دي غلطتهم ليه يحملوها لاولياء الأمور و ظلموا اولياء امور كثيرة انتي عارفة انا كنت هناك من يومين اسحب الورق قالولي واللهي احنا اسفين بس المشكلة دي لسه قدمها سنتان لغاية ما نبني مبني جديد و احنا اولياء الأمور زنبنا ايه
عموما خلاص نقلت الأثنين مدرسة تانية لاني فعلاً كنت بتعب مع الي في برايميري و كنت ناوية أديله دروس السنة إلي جية علشان مبيرجعش فاهم اتمني تكون المدرسة الجديدة أحسن و لا تحتاج لدروس مثل جينيس
ربنا يكرمك فى ولادك وتلاقى الخير دايما ليهم ان شاء الله بس مقلتيش نقلتى فين؟؟؟

0

12-6-2011 قديم 12/6/2011 01:30pm
فتكات حبوبة
طالبة جامعية - مصرية

عزيزتي جلجلة انا قدمت في الواحة بس بعد ما عملوا اختبار للكبير في العربي و الأنجليزي و الماث و و امتحنوا الصغير الحمد لله نجحوا

0

12-6-2011 قديم 12/6/2011 01:31pm
فتكات حبوبة
طالبة جامعية - مصرية

و اتمني ان تساعدني في الدراسة و لا تحتاج غلي مجهود كبير مثل جينيس و خصوصاً ان المذاكرة لاثنين غير واحد

0

12-6-2011 قديم 12/6/2011 05:31pm
الصورة الرمزية جلجله
فتكات رائعة
ربة منزل - مصرية
جلجله غير متواجدة حالياً

عزيزتي جلجلة انا قدمت في الواحة بس بعد ما عملوا اختبار للكبير في العربي و الأنجليزي و الماث و و امتحنوا الصغير الحمد لله نجحوا

و اتمني ان تساعدني في الدراسة و لا تحتاج غلي مجهود كبير مثل جينيس و خصوصاً ان المذاكرة لاثنين غير واحد

ربنا يكرمك وتلاقى فيها كل اللى تتمنيه ان شاء الله
بس لاحظى حاجه انتى لما حبيتى تنقلى من جينيس وديتى مدرسه مصاريفها اكتر من جينيس مش نفس المستوى ودا دليل ان جينيس تعتبر احسن مدرسه فى رينج المصاريف بتاعها فاهمانى يعنى انا رحت الواحه وكانت عجبانى جدا بس ماديا مقدرش عليها والى ىتيجى بعدها على طول هى جينيس

0

التعديل الأخير تم بواسطة : جلجله بتاريخ 12-6-2011 الساعة 05:46 م.
14-6-2011 قديم 14/6/2011 12:28pm
فتكات حبوبة
طالبة جامعية - مصرية

عزيزتي انا عارفة ان الواحة أغلي من جينيس و خصوصاً لأتنين بس لما جيت حسبتها لاقيت أنها أفضل بكتير و خصوصاً انها هتوفر الدروس إلي كنت ناوية اديها في الأنجليزي و الماث السنة دي لتقليل المجهود يعني لو كنت فضلت في جينيس كنت هادفع نفس المصاريف و يمكن اكتر علي فكرة قبل ما اقدم في الواحة سالت عن نتيجة الأبتدائية و الإعدادية يعني انا ما أختارتش و خلاص
و علي فكرة في مدارس كتير بنفس مستوي جينيس و اقل منها في المصاريف مثل ويزنس و تراست و أيجلز أقل في المصاريف و مودرن أديوكيشن التي تعتبر الوحيدة أغلي قليلأ من جينيس كل دول شفتهم بس مشكلتهم انهم بعاد عن البيت يعني العيال هتيجي تعبانة جداً بس بس أنا أختارت الواحة علشان قرب المسافة يعني بالضبط 45 دقيقة
و يمونوا في البيت
و علي فكرة أنا عرفت ان صاحب الواحة كان شريك صاحب جينيس بس اختلفوا فانفصل ليفتح الواحة و فعلاً هي دي المشكلة تغير الإدارات المستمر فيها

0

14-6-2011 قديم 14/6/2011 12:39pm
فتكات حبوبة
طالبة جامعية - مصرية

عزيزتي أنا نسيت اسالك كنتي هتعملي ايه لو في مكاني و عندك نفس المشكلة كنتي هتدخلي كل واحد في مدرسة مع أختلاف الفرق التعليمي اذا كنت مقتنعة ان جينيس هي الأحسن بالنسبة لمصاريفها علشان ما أخسرهاش أدي دروس و في نفس الوقت كل واحد يكون في مدرسة ؟؟؟؟؟؟
ثم أنتي متزعليش مني انا من صغري اعرف ان أي مدرسة حريصة علي ابنائها و خصوصاً الذين كبروا فيها يعتبروا أولادها فتحاول الا تخسرهم و لكني لم اجد ذلك في مدرسة جينيس مش فارقة معاهم طالما هيجلهم ناس تانية هتدفع نفس المصاريف دي مش مشكلتي انا بس دي مشكلة كتير علي فكرة كان هناك صديق لأبني و هو في كي جي تو يعني من سنتين تم نقله و هو و أخته إلي مدرسة المنار هاوس لضعف المستوي التعليمي في المدرسة تعالي النهاردة و ابني و صديقه رايحين 3 ابتدائي هل نفس المستوي من غير اي دروس
علي فكرة قلة المصارف ترجع لشيئين بعد المسافة إلي مدرسة جينيس وعن الأختيار للإدارة و بالتالي المدرسين

0

مواضيع سابقة: مدرسة ليسية الهرم(E) مواضيع تالية: مدرسة المصرية للغات