يارب لك الحمد كما ينبغي لجلال وجهك و عظيم سلطانك - اليوم 1-10-2014 والساعة الآن 07:58 ص (جميع الأوقات بتوقيت جرينتش +2)

منتدى فتكات

لو بتدوري على صحبة و لمة و كلام من القلب و بسمة، و محتارة تروحي فين، هتلاقي فتكات موجودة فيها ايادى بالخير ممدودة: يلا تعالي مع احلى صحبة دنيا ودين!

موضوع مغلق   انشري في صفحتك على فيس بوك!   اضغطي هنا لاضافة الموضوع الى مفضلتك!

9-5-2011 قديم 9/5/2011 09:52pm
الصورة الرمزية أم عبد الرحمن وعمر
فتكات ست الكل
وسام النشاط الاجتماعي لحضور مقابله فتكات
ربة منزل - مصرية
العضوة أم عبد الرحمن وعمر هي صاحبة الموضوع أم عبد الرحمن وعمر غير متواجدة حالياً
المواضيع: 178
مودي: متضايقة

اخيييييييييييييييرررررررررررررررررا زيت النارجيل جوز الهند السنغافورى CBC - العضوة أم عبد الرحمن وعمر هي صاحبة المشاركة

السلام عليكم ورحمة الله وبركااااته

اذيكم يا احلى فتوكات

الموضوع انهارده جامد جداااااااااااااااااا
لانى من كتر ما اتطلب منى زيت النارجيل
دورت عليه عشان الفتوكات متزعلش منى ووفرتهلم
وطبعا ذى ما انتم متعودين جبتلكم الاصلى
وجمعتلكم من كل المنتديات تجارب البنات الرائعه عن فوائده
الجامده جدااااااااااااااااا وممكن مراسلتى على الخاص لاعطائكم لينكات ملفاتهم الشخصيه للتواصل معهم والتاكد من تجاربهم
واسيبكم مع التجارب

دى اول تجربه

اتحدااااا اي زيت ينافس زيت النارجيل <<< :

لا بجد بناااات زيت النارجيل القديم الاخضر اللي يجي بعلبه خضراء والله والله والله انه احسن زيت للشعر

يكثف . .

ينعم ..
يغلظ الشعر ..
يطوووووووووووووول ..

واهم شي اهم شي ماله اضرار :
لا يسبب
صدااع

تساقط بعد ترك الاستعمال

زغلله بالعيون << بدت تنصب ::

كسر بالخشم << اقوى من اللي قبلها اخيييييييييييييييرررررررررررررررررا زيت النارجيل جوز الهند السنغافورى CBC

بناات انا شعري يتسااااااااااااااقط بشكل مخيف ومرعب واختارون امثل بفلم رعب مع الممثل الامريكي ناصر القصبي ودوري انا ساحره واسحب شعري ويطيح بس رفضت خايفه من الشهره وعواقبها الوخيمه <<<< خير خير وش عندتس اخيييييييييييييييرررررررررررررررررا زيت النارجيل جوز الهند السنغافورى CBC

ودى عضوه تانى

ايمبورتانت /
استعملت كل انووووووااااااااااع الزيوت ... تخيلوا كل مايخطر في بالكم استعملته

واللي يبي يعرف عن مدى مصداقيتي يجيبي لي اسم الزيت واجيب لكم نشرررره عنه وعن مكوناته اخيييييييييييييييرررررررررررررررررا زيت النارجيل جوز الهند السنغافورى CBC

وماشفت شي << شفت اللي يطول بس يطيح الشعر

وشفت اللي ينعم بس مايكثر

وشفت اللي يكثر بس يجفف ويخشن

قلت يابنت الحلال وش لك بخلط هالزيوت وتجميعها وراتس ماترجعين للطبيعه هع هع

طبعا تستغربون وشي الطبيعه اللي احتسي عنه !

كنا نستخدمه وشعورنا تجنن

بنات خالتي 3 يوم كنا صغااار بالابتدائي شعورهن ماشاءالله كثييييييره وفيها لمعه وغليضضضضضضضه الشعره الوحده بمثابة 3 شعرات << الله من زين السالفه

تخيلو كل ويك اند امهن تلطس شعورهن بالنارجيل من الاربعاء الى الجمعه وداااااااااااايم ريحتهن نارجيل مشهورات وشعورهن رووووووووووووووعه والله روووعه ......
المهم بنتهم الصغيره كبر اختي الحين بابتدائي شعره حليو بس ناقصه عنايه مو زي خواتها ... لانها خلاص ماعاد يستخدمون نارجيل تطوروا هع هع وصرت البنت تأمر على الام الله المستعان << بتقلبها محاضره الا شوي

وكثيييييييييييييييييير استخدموه والنتايج واضحه

وهذي بعض اراء البنات بمختلف المنتديات :
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

أخواتي العزيزات أطلب منكن الي تعرف أو عندها فكرة عن فائدة زيت النارجيل تقولي ومشكورة
وبعد ابي اعرف هل هذا الزيت مفيد للاطفال الذين أعمارهم سنتين؟؟؟؟ اخيييييييييييييييرررررررررررررررررا زيت النارجيل جوز الهند السنغافورى CBC اخيييييييييييييييرررررررررررررررررا زيت النارجيل جوز الهند السنغافورى CBC أنا اعرف أن زيت اللوز هو الافضل

بس ابي منكم توضيح ؟ لكم جزيل الشكر W:

ودى عضوه اخرى

زيت النارجيل وايد زين للشعر وهذا هو الزيت المفضل للهنود ماشاء الله شوفي شعورهم كيف دايما يدهنونة بهالزيت وهو بالاستمرار عليه يغلظ الشعر ويوقف التساقط ويصير الشعر يلمع

((يوم كنا صغار الوالدة ماقصرت فينا لكن الحين احنا صرنا ما نهتم)) لووول

اما بالنسبة للعمر ما عندي فكرة لكن ما اعتقد ان فيها شي لو دهنتي شعر طفل عمرة سنتين لان الزيت طبيعي وانتي ما بتحطين شيء فيه مواد كيماوية

وسلاااااامتج الغالية

ودى عضوه اخرى ايضا
صراحة احسن زيت للشعر زيت النارجيل الاصلي انا جربته وصار شعري يوصل لرجولي من طوله ونعومته

بس خلاص تعيجزت هع

بالنسبه لي :

غليت علبه زيت نارجيل مع حبة سودا لحد ماصار لون الزيت عسلي وحطيته بعلبه واستعمله من اسبوع ... احسه وبكل امانه خفف التساقط من اول استعمال .. وصارت الشعره عريضه ........ وشعري يلمـــــــــــــــــــــــــــ ع اخيييييييييييييييرررررررررررررررررا زيت النارجيل جوز الهند السنغافورى CBC

يالله انضموا لهذا التجمع ونبي كل وحده تشجع الثانيه وكل وحده تدخل وتقول خلطتها وطريقتها في زيت النارجيل ووش استفادت ... ونبي النتايج سلبيه كانت ام ايجابيه

استودعكم الله الذي لاتضيع ودائعه
طبعا يابنات انا تحمست اني استخدم زيت النارجيل

واحب اشكر العضوه روح روحها على ذكر تجربتها مع زيت النارجين والحبة السوداء

وفيه عضوه هنا توها قبل يومين كتبت تجربتها مع زيت النارجين والسمسم والحبة السوداء

وانا سويت عليه بحث والقى الكل يمدح فيه انه يطول بسرعه ويكثر

والحين بديت بالخلطه وان شاء الله اول ماتطلع النتائج بكتبها بموضوع جديد واحط الروابط

يلا نبي كلنا نجرب

نسيت اقول لكم شغله
والله العظيم ان شغالتنا يوم جت عندنا شعرها عادي الى نص ظهرها وبعد فتره كذا يمكن 7 شهور كنت جايه من المدرسه وفتحت لي الباب وكان شعرها مفكوك عشان كانت تنشفه واقسم بالله شفت شعرها وانا بنظرتي اندهاش وتعجب شعرها ال تحت ركبتها
والله استغربت وقلت وش حاطه لشعرك وراحت ورتني الزيت وطلع زيت النارجيل

من جد انهبلت من شعرها

والله قلتلكم الصدق بكل امانه

و دى خلطه مفيده نقلا عن كاتبتها والكل جربها بيقول وهم بجد بس شرط الزيت يكون الاصلى بتاع زمان اللى فى العلبه الصفيح

وبتفتحى الزيت من جوه تلاقيه متجمد كنه جوز هند خام فعلا

وطبعا الخلطه ممكن جدا لا تناسب البعض بالذات ذوى البشره الحساسه

&روعه& vbmenu_register("postmenu_544833", true);

بالنسبه لي انا جبت زيت النارجيل الاخضر القديم العلبه المعدنيه لونها اخضر وتلقونها عند العطار

وحطيت فيها عشر فصوص ثوم ناعم

وطبختهم اشوي بس لما يسخن الزيت

ولما برد صفيته وصرت استعمله بالاسبوع مره

الملاحظات اللي شفتها منها وانا توني باديه فيها

الريحه وااااااااااو لابد منها لكنها تزول بالشامبو وتبخرين الشعر بالعود وتنتهي المشكله

وطولت شعري طولته طولته طولته بدرجه كبيييره

وخف التساقط بس مو حيل بس احسن من قبل يمكن لان توني باديه فيها

ملاحظه اذا حطيتي الخلطه يوم الجمعه مثلا حطيها الجمعه اللي بعدها يعني خليكي منتظمه على يوم محدد من الاسبوع

ها اشرايكم يا بنات جربتو هالخلطه ولا بعد؟؟ واللي جربتها ياليت تقولنا تجربتها عنها

ودى عضوه تانى خالص برده بتستعمل الزيت ده بالضبط بنفس الطيقه ومن منتدى تانى برده

fedetny vbmenu_register("postmenu_8279805", true);
حنين
الغاليه انا استعمل نص الزيت...اصبه في زجاجه و ادق ثلاث فصوص ثوم و احطهم مع الزيت...بس دق خفيف مب وايد...اخليه يومين..واستعمله قبل ما اغسل شعري

استعمله مرتين في الاسبوع مع مساج خمس دقايق..وبعدين الف شعري بالنايلون الشفاف مال الاكل عشان تتفتح مسامات شعري...وبالكثير ثلاث ساعات وغسليه...بتلاحظين ان شعرج مايطيح من ثاني استعمال

انا هاي تجربتي معاه...وبعدين هالزيت معروف انه زين..اتمنى انه ينفعج...خبريني لو استعملتيه

حنين
الغاليه انا استعمل نص الزيت...اصبه في زجاجه و ادق ثلاث فصوص ثوم و احطهم مع الزيت...بس دق خفيف مب وايد...اخليه يومين..واستعمله قبل ما اغسل شعري

استعمله مرتين في الاسبوع مع مساج خمس دقايق..وبعدين الف شعري بالنايلون الشفاف مال الاكل عشان تتفتح مسامات شعري...وبالكثير ثلاث ساعات وغسليه...بتلاحظين ان شعرج مايطيح من ثاني استعمال

انا هاي تجربتي معاه...وبعدين هالزيت معروف انه زين..اتمنى انه ينفعج...خبريني لو استعملتيه

حنين

حنين

فروحه الحلوه vbmenu_register("postmenu_545251", true);

هيه والله يا بنات هالزيت يطول الشعر .. ويخليه احسن عن قبل وانا وحده مجربته وبراشوت بعد خدامتنا شعرها لين الركبه تستخدم براشوت مع الشامبو ماله تقو ل انه موجود في الدكاكين وانا بسير الجمعيه او اي دكان علشان اييبه ..

ابي شعري يطول اكثر عن جذي

طماااااااااااااااااااااااااااعه صح

وطبعا التجارب كلها الرائعه دى خلتنى اوفره
لكم وذى ما عودتكم انى موش بشتغل غير فى المنتجات الاصلى وبس
يعنى بفضل الله الزيوت الموجوده عندى اثبتت فى فتره بسيطه جدااااااااااااااااااااا مفعوها مع كل اللى اخدوها منى بس لى تعليق بسيط جداااااااااااااااااااااااا ا من أول يوم
ما اشتغلت فى الزيوت الهندى الى الان الحمد لله وانا باخد كورسات فى العنايه الكامله بالشعر وتم مراسه اكثر شركات الزيت لمعرفه طريقه التعامل مع كل زيت بالذات الزيت الهندى لان الزيت الهندى يا بنات خطير جدااااااااااااااااا
وروعه ومفعوله اكيد
بس استعماله غلط بيؤدى لكارثه بجد فى الشعر وده خلانى أأكد مرات ومرات على كل من استلم الزيت اول ما بيستلم بيتصل بى وبقوله طريقه كل زيت
لان فيه زيوت يمنع خلطها
وفيه زيوت يستحب خلطها
بس الخلط بنسب معينه
وفيه زيوت لو اتحطت على الشعر اكثر من ساعتين تحرق الشعره وتقصفها تماما
وبقول ارجو للاهميه الاتصال بى او مراسلتى عبر الرسائل الخاصه
وكتابه
حاله شعرك
هل تم فرده ام لا
هل تتعالجين من شىء ؟؟؟
ما المشكله الاولى التى تريدين معالجتها
حالتك الصحيه وهل هناك ضعف او حمل او غيره
ده كله حيخلينى اقولك تستعملى اى زيت لان ممكن جدااااااااااااااا مثلا كيشور روعه لواحده
ومدمر لواحده تانىمش فاهمة هو ايه اللي حصل

دى نقطه
النقطه الاهم انى بدى مع كل اللى استعمله طريقه استعمال الزيت حسب نوع الشعر
وحالته
لان طريقه استعمال الزيت غلط والله والله بالذات الزيوت الهندى
بتدمر وبتعم نتائج عكسيه
لان الزيوت دى يا جماعه تعتبر ادويه موش زيوت
والله انا شفت واحده بتقول ان كل شعرها وقع خالص من زيت هندى مشهور جداااااااااااااااااااااا والكل بيشكر فيه وانا نفسى بستعمله ووهم
واكتبى فى جوجل كلمه
(زيت هيماتاج دمرلي شعري حسبي اللة ونعم الوكيل)

عشان تتاكدى من كلامى

واقراى قصتها مع ان الزيت روعه وسحر وانا نفسى بستخدمه
فهو
يتكون من 29 نوع من زيوت الشعر الطبيعية ويعمل على:

1- يطول ويكثف الشعر
2- يمنع التساقط
3- يقاوم ويمنع القشرة
4- يمنع ويعالج التقصف
5- يقاوم الشيب
6- يغذي ويقوي فروة الرأس و بصيلات الشعر

بس ممكن جدا اللى يناسبك يناسب غيرك تماما وممكن يدمر له شعره والبنت دى مشكلتها اولا

ده لانها بتستعمله وتنام بيه وده غلط جدااااااااااااااا موش كل الزيوت ينفع نحطها على الشعر مده طويله

وانها
كمان ممكن يكون بتستخدم الزيت اللى موش اصلىمتنرفزة و على اخري
وطبعا دى كارثه لان الزيوت دى بنفس العلب متقلده بشكل فظيييييييييع
بس بتفرق الاصلى عن التقليد فى حاجات معينه بيعرفها اللى بيشتغل فيهم وشاف كل انواعهم وانا بفضل الله بقى دلوقت عندى اكبر سنت للزيوت الهندى وتركيباتها وطرق استعمالها وطبعا الفتوكات اللى جربوا بنفس الطريقه اللى قلتلهم عليها ومشوا معاى خطوه خطوه كتبوا تجاربهم ومن اول يوم بان النتيجه
وده لينك موضوعى بتجارب الفتوكات

بعد غياب اكبر مول للزيوت الهندى الاصلى بتجارب عضوات فتكات ومفاجات للعضوات ولمندوباتى

وانا بكرر انا موش ببيع بس لا
بديكى الطريقه الصح للاستعمال والطريقه دى موش موحده لكل الناس
لالالالالالالالالا
خالص
يعنى مثلا ممكن واحده تتصل بى تقولى عاوزه هيماتاج او كيشور ارفض تماااااااااااااما واديها
جمال النساءمش فاهمة هو ايه اللي حصل
لان طبيعه شعرها ما تتوافق مع تركيب الزيت

الزيوت الهندى
بكرر تستخدم بحرص لانها موش مواد طبيعيه ولا مواد
من الجسم نفسه ووضعها على الشعر ممكن يعمل كارثه ويقصفه ويدمره

اخيييييييييييييييرررررررررررررررررا زيت النارجيل جوز الهند السنغافورى CBC

المتوفر عندى السنغافوى موش الماليزى
والفرق فى العلب واضح
الماليزى
CPC
ودى صورته وده موش عندى

والسنغافورى CBC

التواصل على الخاص
والكميات محدوده
والمندوبات للتوزيع فى كل المحافظات

وارجو من انتفع بالزيت وبالنصائح
وشعر بالتحسن فى شعره كتابه تجربته بكل صدق على العام
الدعاء لى ولاولادى
وجزاكم الله خير
تقييم الموضوع

انشري في صفحتك على فيس بوك! انشري في تويتر!

أم عبد الرحمن وعمر أم عبد الرحمن وعمر http://files.fatakat.com/customavatars/avatar167174_8.gif فتكات ست الكل Fatakat بورفؤاد - بورسعيد

لا ارد على الخاص

الرقم

01220800921

نقوم بتوزيع منتجات جمله وقطاعى لمصر وخارجها

*زيوت هندى * منتجات تجميل سعودى * واماراتى * * سودانى *مغربى
عطور شرقى وغربى * وبخور سعودى * واماراتى *سارى هندى * وثوب سوانى
ايميلى

9-5-2011 قديم 9/5/2011 09:54pm
فتكات ست الكل
ربة منزل - مصرية
صاحبة الموضوع أم عبد الرحمن وعمر غير متواجدة حالياً

رد: اخيييييييييييييييرررررررررررررررررا زيت النارجيل جوز الهند السنغافورى CBC - العضوة أم عبد الرحمن وعمر هي صاحبة المشاركة

ب 35 جنيه يا جماعه لفتره محدده
والجمله لها اسعا ر مختلفه

0

أم عبد الرحمن وعمر أم عبد الرحمن وعمر http://files.fatakat.com/customavatars/avatar167174_8.gif فتكات ست الكل Fatakat بورفؤاد - بورسعيد

لا ارد على الخاص

الرقم

01220800921

ايميلى

10-5-2011 قديم 10/5/2011 10:32am
فتكات ست الكل
ربة منزل - مصرية

رد: اخيييييييييييييييرررررررررررررررررا زيت النارجيل جوز الهند السنغافورى CBC - العضوة أم عبد الرحمن وعمر هي صاحبة المشاركة

11111111111111111111111111111111111111111111111111 111111111111

0

لا ارد على الخاص

الرقم

01220800921

ايميلى

10-5-2011 قديم 10/5/2011 12:04pm
سوبر فتكات
وسام ألكسا لاستخدامها شريط ادوات ألكسا أثناء وجودها بالمنتدى
ربة منزل - مصرية
seto غير متواجدة حالياً
المواضيع: 15
مودي: حزينة

رد: اخيييييييييييييييرررررررررررررررررا زيت النارجيل جوز الهند السنغافورى CBC - العضوة seto هي صاحبة المشاركة

ازيك يا ام عبد الرحمن ,انا مبسوطة انك قدرتى توفرى زيت النارجيل ,هو حجمه قد ايه؟

0

10-5-2011 قديم 10/5/2011 06:22pm
فتكات ست الكل
ربة منزل - مصرية

680 جرام يا قمر

0

لا ارد على الخاص

الرقم

01220800921

ايميلى

12-5-2011 قديم 12/5/2011 06:52pm
الصورة الرمزية لؤلؤه لامعه
سوبر فتكات
وسام الوفاء لمرور اكثر من خمس سنوات على عضويتها واستمرارها كعضوة نشيطة
ربة منزل - مصرية
لؤلؤه لامعه غير متواجدة حالياً
المواضيع: 111
مودي: فرحانة

رد: اخيييييييييييييييرررررررررررررررررا زيت النارجيل جوز الهند السنغافورى CBC - العضوة لؤلؤه لامعه هي صاحبة المشاركة

انا مندوبة ام عبد الرحمن في القاهرة

اللي عايزه اي منتج من منتجات ام عبد الرحمن تراسلني علي الخاص وان شاء الله توصلها باسرع وقت ممكن

0

17-5-2011 قديم 17/5/2011 10:42pm
سوبر فتكات
ربة منزل - مصرية

رد: اخيييييييييييييييرررررررررررررررررا زيت النارجيل جوز الهند السنغافورى CBC - العضوة لؤلؤه لامعه هي صاحبة المشاركة

اللي عايزه اي منتج من منتجات ام عبد الرحمن تراسلني علي الخاص وان شاء الله توصلها باسرع وقت ممكن

0

18-5-2011 قديم 18/5/2011 09:57pm
سوبر فتكات
ربة منزل - مصرية

0

22-5-2011 قديم 22/5/2011 07:09pm
سوبر فتكات
ربة منزل - مصرية

0

27-5-2011 قديم 27/5/2011 09:09pm
الصورة الرمزية حورية الجنة 2013
فتكات متميزة
سيدة أعمال - سعودية
لو تعرفي العضوة دي شخصيا ياريت تطمنينا عليها
المواضيع: 42
مودي: عادي

رد: اخيييييييييييييييرررررررررررررررررا زيت النارجيل جوز الهند السنغافورى CBC - العضوة حورية الجنة 2013 هي صاحبة المشاركة

أرجوكى ياأم عبدالرحمن ردى عليا ف الأستشارةدى سريعاضرورى أرجوكى مع العلم كنت أتمنى أكتبلك ع الخاص بس معرفتش عشان لسة جديدةرجاء تردى عليا وأن شأالله أذا لاقيت الحاجات ال بسأل ع أشترى بأذن ربى فورا
1_فى عندك كريم طبيعى صناعةماليزيةلعلاج الصلع؟
أنا عارفةأنوب وبردو عايزةأسأل أنا هاخدةلزوجى بس طريقةأستخدامة صعبه شوى ينفع بعد الدهان بدل الكيس يلبس بونية بلاستيك وفوقية طقيةصوف تمنع تسرب أي هوا بدل الفوطة هل تعطى نتائج فعلا؟وهل دا اذا كان ف خلايا ف الرأس ميته مثلا لأنةأصلع مقدمةالرأس تماما ف فى حاجة 2يستخدمها مثلاشامبو أو التونك الماليزى أي شئ لتجديد الخلايا وأثارةالنمو للشعر
2_عايزةكريم للبشرة لتقليل التجاعيد وتوحيد لون البشرةولتفتحها
3_بسأل عن كريم للتجاعيد حول العين
والله أنا جادة ف الشرا بس عايزةتفيدينى أرجوكي وكيفيةالتواصل بس اذا كنتى حتى مشغولةمش هتقدرى تردى ع أسئلتى جاوبينى بس برسالةع الخاص بأنة أه يوجد عندك الحاجات ال طلبتها أو أي موجود وأسعارة وأكون شاكرة جدا أسفةللأطالة رجاء الرد وبالتوفيق

0

http:// files2.fatakat.com/2011/12/13250945111697.gif
موضوع مغلق