يارب لك الحمد كما ينبغي لجلال وجهك و عظيم سلطانك - اليوم 20-10-2014 والساعة الآن 07:56 م (جميع الأوقات بتوقيت جرينتش +2)

منتدى فتكات

الدنيا ربيع والجو بديع ومعانا احلى المواضيع عن التوفير
لازم بقى استغل الفرصة دى احسن استغلال وافرح الاولاد والراجل الشقيان وبابسط الطرق

لو بتدوري على صحبة و لمة و كلام من القلب و بسمة، و محتارة تروحي فين، هتلاقي فتكات موجودة فيها ايادى بالخير ممدودة: يلا تعالي مع احلى صحبة دنيا ودين!

رد   انشري في صفحتك على فيس بوك!   اضغطي هنا لاضافة الموضوع الى مفضلتك!

أدوات الموضوع التقييم: تقييم الموضوع: 22 تصويتات، المعدل 5.00.
حج مبرور وذنب مغفور تعالي بقى احكيلنا بالتفصييييييل 5 5.00 22
13-11-2011 قديم 13/11/2011 10:38pm
الصورة الرمزية شيماء علام
سوبر فتكات
ربة منزل - مصرية
شيماء علام غير متواجدة حالياً
المواضيع: 11
مودي: ----

رد: حج مبرور وذنب مغفور تعالي بقى احكيلنا بالتفصييييييل - العضوة شيماء علام هي صاحبة المشاركة

السلام عليكم انا الحمد لله حجيت انا وزوجى وبنتى ويا رب لك الف حمد وشكر احنا فى الرياض طلعنا بعربيتنا كنا مقدمين فى حمله مجانيه بالقرعه ومحصلش نصيب وانا كنت هموت لو محجتش السنه دى ودى اول حجه ليه والتانيه لزوجى خرجنا يوم الخميس الساعه 7بعد المغرب والطريق طبعا كلن زجمه وحاولى 35نقطه تفتيش ودوريه اول مره اشوف كده احنا بنروح مكه تقريبا مرتين فى السنه الاسترحات كانت نص نص ووصلنا الحويه الساعه 7الصبح كان واحد صديق زوج اختى مستنينا ومتفق مع سياره تدخلنا مكه وهو كان بيحج معانا بس السياره راحت تدخل ناس من الساعه 2الضهر ما جاش غير 12 بالليل قال مش هقدر جوزى كان عوز يستنا للفجر ونروح بالسياره بتاعنا انا كنت خلاص نفسى امشى وفعلا جوزى سمع كلامى والسياره اللى كانت هدخلنا وصلتنا لحد السيل الصغير وهناك ركبنا كرولا ب500ريال كلنا بنتى 8سنين وخد طريق الهدا وبعدين طريق غير المسلمين والحمد لله فى ساعتين كنا فى الحرم من السيل للحرم ساعتين طبعا مكناش مصدقين قبلنا نقطتين تفتيش بس وحده فى اول الهدا والتانيه مش عارفه فين ونزلنا قبل اللجنه مشينا شويه قال خاليكى انت والبنت بس جوزى فضل ننزل معاه وبعدين كنا خايفين نعدى جمب التفتيش واحد الله يكرمه راكب جمس قال عدى يا حاج متخافش وفعلا عدينا من جمب التفتيش قالولنا عدوا من هنا ومحدش كلمنا الحمد لله وصلنا الحرم الساعه 3الفجر طوفنا طواف القدوم وسعينا والفجر ادن بعد السعى على طول صلينا الفجر وخدنا شنطنا كنا سيبنها برة خرجنا لقينها الحمد لله

0

انشري في صفحتك على فيس بوك! انشري في تويتر!

عنوان الموضوع للنسخ

حج مبرور وذنب مغفور تعالي بقى احكيلنا بالتفصييييييل

http://forums.fatakat.com/thread2192242

13-11-2011 قديم 13/11/2011 10:49pm
سوبر فتكات
ربة منزل - مصرية

رد: حج مبرور وذنب مغفور تعالي بقى احكيلنا بالتفصييييييل - العضوة شيماء علام هي صاحبة المشاركة

وبعدين روحنا نركب عشان نروح عرفات طبعا زحمه موت واستغلال فظيع ركبنا ميكروباص الفردب40ريال والله يسمحه نزلنا فى العوالى يعنى مسافه كبيرة جدا ودى كانت اسوء حاجه لاننا مشينا كتير جدا وطلعنا جبال ونطينا صبان والدنيا نار وبعد ركبنا عربيه ونيت كبير من فوق طبعا ووصلنا بعد ما ممتنا مسجد نمره كانت اختى وامى وزوج اختى بيحجوا هم اصلا من سكان مكه وبعتين لامى زياره وحصلت معجزه والله معجزة انى اقدر اوصل لهم كان شىء مستحيل فى الزحمه والمكان اللى هم فيه قعدنا معاهم وانا رحت الحمام معاهم نتوضا ضغطى وطه وكنت حاسه انى بموت وكنت سعيده اوى انى هموت فى عرفه وكان فى حمامات كويسه نوعا ما زوج اختى استادن الباص وركبت ان وبنتى معاهم وزجى وصديق زوج اختى مشيوا للمزدلفه طبعا فضلنا وقت طويل جدا على ما تحركنا من الزحمه ورحنا المزدلفه وقعدنا فى مكان حلو والحمامات جمبنا وكانت كويسه واتصلت على زوجى قالى الحقينى انا متبهدل هههههههههههههه وصفتله المكان وسبحان الله وصلنا وفضلنا للساعه 1ونص وبعدين قالوا يجوز نروح منى عشان نساء واطفال وشيوخ واتحركنا ومكانش فى زجمه والحمد لله لقينا الباص موقفنا عند مدخل الجمرات قدام الباب اللى عند السلم الكهربائى ورمينا اول جمره والباص قال عدوا النفق هتلاقونى وفعلا ورحنا البيت عند اختى كنا حوالى 6الصبح

0

عنوان الموضوع للنسخ

13-11-2011 قديم 13/11/2011 10:58pm
سوبر فتكات
ربة منزل - مصرية

وصلنا البيت واتحللنا وكل واحد خد دش وزوجى اختى جابها زيرو وشويه وزوجى جه زيرو بردك وبعد المغرب رحنا منى بموصلات فى اليوم ده مرميناش الجمرات فضلنا للساعه 2ونص وبعدين اختى وجوزها طلعوا الحرم واحنا روحنا عندها كان نفسى اطوف معاهم بس امى مقدرتش وطبعا معانا اطفال اختى وبنتى وتانى يوم اللى هو تانى يوم العيد رحنا منى المغرب ورمينا على الساعه 9ونص للننا غبنا جدا فى الطريق والموصلات مش تابع للحمله الحمله لحد منى اول يوم بس وفضلنا للساعه 3بالليل وروحنا والساعه 9الصبح جوزى وزوج اختى وصحبهم وكلناهم من البيت ورموا هما وقالوا الحمد لله انكم ما جيتوا الحام فظيع جدا ودفعنا هدى عشان كنا متمتعين عشان عملنا عمرة اول يوم العيد الصغير ويوم الاربع عملنا الطواف الافاضه مع الوداع وكان صعب اوى اوى اوى بس طوفنا من تحت والحمد لله رحنا على اختى اخدنا بنتى والحاجه بتاعنا واتحركنا على الموقف ركبنا للطايف وبعد غلبه وصلنا لسيارتنا لان جوزى نسى المكان وصاحب العربيه اللى ودتنا ربنا يباركله فضل معانا لحد ما وصلنا للسياره كنا الساعه 2بالليل ووصلنا الرياض 10 الصبح الحمد لله

0

عنوان الموضوع للنسخ

13-11-2011 قديم 13/11/2011 11:07pm
سوبر فتكات
ربة منزل - مصرية

نسيت اقول حاجه معلش طولت عليكم واحنا فى اخر حاجه فى الطواف الوداع كان خلاص فى نهايه اخر الشوط الاخير وبدات صلاه العشاء فوقفنا مكانا نصلى فجاء راجل من ورايا وشدنى من دراعى وقال ما يجوز تقفى قدامنا تصلى روحى ورانا طبعا كان معانا ستات كتير بتصلى جمبنا وفى كل الصفوف ده ضيقنى جدا مردتش عليه وجوزى قال فى ايه مقولتش حاجهوخليته بيتكلم ويقول تعالى وراه وقولت الله اكبر وبدات الصلاه وكمان الناس اللى بتصلى وسط الطواف عند حجر اسماعيل حاجه سيئه جدا انهم يصلوا فى المكان ده وسط الزحمه ويقفوا يحجزوا على بعض ده من العيوب وكمان المفروض يكون فى مكان للدخول ومكان للخروج جوه الحرم مش اللى خارج من الطواف لاء اللى بيتحرك داخل المسجد اسوء شىء ان جوال زوجى ضاع وهو عليه ارقام شغله كلها وكانت مشكله وخد جوال بنتى ودخل الحمام وقع منه فى الاستراحه فى الحمام كده جولين راحوا وكمان جيت لقيت بنتى شايله فيشه التلاجه وانا مخزنها والفريزر مليان كاه باظ بس الحمد لله الرحله كانت متيسره جدا وسهله اوى واجمل حاجه لما وقفت اصلى العشاء بصيت لقيت قدامى 3صفوف والكعبه يعنى كنت فى الصف الرابعوده كان حلم انى اصلى قدام الكعبه انا اسفه طولت عليكم

0

عنوان الموضوع للنسخ

14-11-2011 قديم 14/11/2011 10:37pm
الصورة الرمزية ♥ام ولادي الحلوين♥
سوبر فتكات
وسام النشاط و التميز في قسم القرآن الكريموسام النشاط الاجتماعي لحضور مقابلة فتكات
ربة منزل - مصرية
صاحبة الموضوع ♥ام ولادي الحلوين♥ غير متواجدة حالياً
المواضيع: 80
مودي: متفائلة

رد: حج مبرور وذنب مغفور تعالي بقى احكيلنا بالتفصييييييل - العضوة ♥ام ولادي الحلوين♥ هي صاحبة المشاركة

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة شيماء علام مشاهدة المشاركة
السلام عليكم انا الحمد لله حجيت انا وزوجى وبنتى ويا رب لك الف حمد وشكر احنا فى الرياض طلعنا بعربيتنا كنا مقدمين فى حمله مجانيه بالقرعه ومحصلش نصيب وانا كنت هموت لو محجتش السنه دى ودى اول حجه ليه والتانيه لزوجى خرجنا يوم الخميس الساعه 7بعد المغرب والطريق طبعا كلن زجمه وحاولى 35نقطه تفتيش ودوريه اول مره اشوف كده احنا بنروح مكه تقريبا مرتين فى السنه الاسترحات كانت نص نص ووصلنا الحويه الساعه 7الصبح كان واحد صديق زوج اختى مستنينا ومتفق مع سياره تدخلنا مكه وهو كان بيحج معانا بس السياره راحت تدخل ناس من الساعه 2الضهر ما جاش غير 12 بالليل قال مش هقدر جوزى كان عوز يستنا للفجر ونروح بالسياره بتاعنا انا كنت خلاص نفسى امشى وفعلا جوزى سمع كلامى والسياره اللى كانت هدخلنا وصلتنا لحد السيل الصغير وهناك ركبنا كرولا ب500ريال كلنا بنتى 8سنين وخد طريق الهدا وبعدين طريق غير المسلمين والحمد لله فى ساعتين كنا فى الحرم من السيل للحرم ساعتين طبعا مكناش مصدقين قبلنا نقطتين تفتيش بس وحده فى اول الهدا والتانيه مش عارفه فين ونزلنا قبل اللجنه مشينا شويه قال خاليكى انت والبنت بس جوزى فضل ننزل معاه وبعدين كنا خايفين نعدى جمب التفتيش واحد الله يكرمه راكب جمس قال عدى يا حاج متخافش وفعلا عدينا من جمب التفتيش قالولنا عدوا من هنا ومحدش كلمنا الحمد لله وصلنا الحرم الساعه 3الفجر طوفنا طواف القدوم وسعينا والفجر ادن بعد السعى على طول صلينا الفجر وخدنا شنطنا كنا سيبنها برة خرجنا لقينها الحمد لله
وبعدين روحنا نركب عشان نروح عرفات طبعا زحمه موت واستغلال فظيع ركبنا ميكروباص الفردب40ريال والله يسمحه نزلنا فى العوالى يعنى مسافه كبيرة جدا ودى كانت اسوء حاجه لاننا مشينا كتير جدا وطلعنا جبال ونطينا صبان والدنيا نار وبعد ركبنا عربيه ونيت كبير من فوق طبعا ووصلنا بعد ما ممتنا مسجد نمره كانت اختى وامى وزوج اختى بيحجوا هم اصلا من سكان مكه وبعتين لامى زياره وحصلت معجزه والله معجزة انى اقدر اوصل لهم كان شىء مستحيل فى الزحمه والمكان اللى هم فيه قعدنا معاهم وانا رحت الحمام معاهم نتوضا ضغطى وطه وكنت حاسه انى بموت وكنت سعيده اوى انى هموت فى عرفه وكان فى حمامات كويسه نوعا ما زوج اختى استادن الباص وركبت ان وبنتى معاهم وزجى وصديق زوج اختى مشيوا للمزدلفه طبعا فضلنا وقت طويل جدا على ما تحركنا من الزحمه ورحنا المزدلفه وقعدنا فى مكان حلو والحمامات جمبنا وكانت كويسه واتصلت على زوجى قالى الحقينى انا متبهدل هههههههههههههه وصفتله المكان وسبحان الله وصلنا وفضلنا للساعه 1ونص وبعدين قالوا يجوز نروح منى عشان نساء واطفال وشيوخ واتحركنا ومكانش فى زجمه والحمد لله لقينا الباص موقفنا عند مدخل الجمرات قدام الباب اللى عند السلم الكهربائى ورمينا اول جمره والباص قال عدوا النفق هتلاقونى وفعلا ورحنا البيت عند اختى كنا حوالى 6الصبح
وصلنا البيت واتحللنا وكل واحد خد دش وزوجى اختى جابها زيرو وشويه وزوجى جه زيرو بردك وبعد المغرب رحنا منى بموصلات فى اليوم ده مرميناش الجمرات فضلنا للساعه 2ونص وبعدين اختى وجوزها طلعوا الحرم واحنا روحنا عندها كان نفسى اطوف معاهم بس امى مقدرتش وطبعا معانا اطفال اختى وبنتى وتانى يوم اللى هو تانى يوم العيد رحنا منى المغرب ورمينا على الساعه 9ونص للننا غبنا جدا فى الطريق والموصلات مش تابع للحمله الحمله لحد منى اول يوم بس وفضلنا للساعه 3بالليل وروحنا والساعه 9الصبح جوزى وزوج اختى وصحبهم وكلناهم من البيت ورموا هما وقالوا الحمد لله انكم ما جيتوا الحام فظيع جدا ودفعنا هدى عشان كنا متمتعين عشان عملنا عمرة اول يوم العيد الصغير ويوم الاربع عملنا الطواف الافاضه مع الوداع وكان صعب اوى اوى اوى بس طوفنا من تحت والحمد لله رحنا على اختى اخدنا بنتى والحاجه بتاعنا واتحركنا على الموقف ركبنا للطايف وبعد غلبه وصلنا لسيارتنا لان جوزى نسى المكان وصاحب العربيه اللى ودتنا ربنا يباركله فضل معانا لحد ما وصلنا للسياره كنا الساعه 2بالليل ووصلنا الرياض 10 الصبح الحمد لله
نسيت اقول حاجه معلش طولت عليكم واحنا فى اخر حاجه فى الطواف الوداع كان خلاص فى نهايه اخر الشوط الاخير وبدات صلاه العشاء فوقفنا مكانا نصلى فجاء راجل من ورايا وشدنى من دراعى وقال ما يجوز تقفى قدامنا تصلى روحى ورانا طبعا كان معانا ستات كتير بتصلى جمبنا وفى كل الصفوف ده ضيقنى جدا مردتش عليه وجوزى قال فى ايه مقولتش حاجهوخليته بيتكلم ويقول تعالى وراه وقولت الله اكبر وبدات الصلاه وكمان الناس اللى بتصلى وسط الطواف عند حجر اسماعيل حاجه سيئه جدا انهم يصلوا فى المكان ده وسط الزحمه ويقفوا يحجزوا على بعض ده من العيوب وكمان المفروض يكون فى مكان للدخول ومكان للخروج جوه الحرم مش اللى خارج من الطواف لاء اللى بيتحرك داخل المسجد اسوء شىء ان جوال زوجى ضاع وهو عليه ارقام شغله كلها وكانت مشكله وخد جوال بنتى ودخل الحمام وقع منه فى الاستراحه فى الحمام كده جولين راحوا وكمان جيت لقيت بنتى شايله فيشه التلاجه وانا مخزنها والفريزر مليان كاه باظ بس الحمد لله الرحله كانت متيسره جدا وسهله اوى واجمل حاجه لما وقفت اصلى العشاء بصيت لقيت قدامى 3صفوف والكعبه يعنى كنت فى الصف الرابعوده كان حلم انى اصلى قدام الكعبه انا اسفه طولت عليكم
ماشاء الله ربنا يتقبل ياااااارب
حج مبرور وذنب مغفور
رحلتك كانت مرهقة اوي وكلها مغامرات بس بتحكيها بحب
ماشاء الله عقبال المرات الجاية

0

عنوان الموضوع للنسخ

♥ام ولادي الحلوين♥ ♥ام ولادي الحلوين♥ http://files.fatakat.com/customavatars/avatar212190_1.gif سوبر فتكات Fatakat بين زوجي وولادي - بيت الزوجية

وَمَا مِنْ دَابَّةٍ فِي الْأَرْضِ إِلَّا عَلَى اللَّهِ رِزْقُهَا وَيَعْلَمُ مُسْتَقَرَّهَا وَمُسْتَوْدَعَهَا كُلٌّ فِي كِتَابٍ مُبِينٍ

المصحــــف الجــــــامع

تأكد من صحة الحديث قبل نشره
تيسير الوصول الى احاديث الرسول

15-11-2011 قديم 15/11/2011 12:24am
الصورة الرمزية ♥ام ولادي الحلوين♥
سوبر فتكات
وسام النشاط و التميز في قسم القرآن الكريموسام النشاط الاجتماعي لحضور مقابلة فتكات
ربة منزل - مصرية
صاحبة الموضوع ♥ام ولادي الحلوين♥ غير متواجدة حالياً
المواضيع: 80
مودي: متفائلة

رد: حج مبرور وذنب مغفور تعالي بقى احكيلنا بالتفصييييييل - العضوة ♥ام ولادي الحلوين♥ هي صاحبة المشاركة

0

عنوان الموضوع للنسخ

♥ام ولادي الحلوين♥ ♥ام ولادي الحلوين♥ http://files.fatakat.com/customavatars/avatar212190_1.gif سوبر فتكات Fatakat بين زوجي وولادي - بيت الزوجية

وَمَا مِنْ دَابَّةٍ فِي الْأَرْضِ إِلَّا عَلَى اللَّهِ رِزْقُهَا وَيَعْلَمُ مُسْتَقَرَّهَا وَمُسْتَوْدَعَهَا كُلٌّ فِي كِتَابٍ مُبِينٍ

المصحــــف الجــــــامع

تأكد من صحة الحديث قبل نشره
تيسير الوصول الى احاديث الرسول

15-11-2011 قديم 15/11/2011 12:47am
الصورة الرمزية مش لاقية اسم
فتكات رائعة
وسام النشاط الاجتماعي
ربة منزل - مصرية
لو تعرفي العضوة دي شخصيا ياريت تطمنينا عليها

رد: حج مبرور وذنب مغفور تعالي بقى احكيلنا بالتفصييييييل - العضوة مش لاقية اسم هي صاحبة المشاركة

ماشاء الله موضوع جميل اوى ومفيد

0

عنوان الموضوع للنسخ

صورة توقيع مش لاقية اسم في منتديات فتكاتسبحان الله وبحمده سبحان الله العظيم
15-11-2011 قديم 15/11/2011 01:27am
فتكات هايلة
ربة منزل - مصرية
gogomogelbahr غير متواجدة حالياً
المواضيع: 1

رد: حج مبرور وذنب مغفور تعالي بقى احكيلنا بالتفصييييييل - العضوة gogomogelbahr هي صاحبة المشاركة

مشاء الله حكياتكو كلها مشيقه ومثيره ويارب يتقبل من الكل اللهم امين ويكتبهلنا السنه الجايه انا وامى يارب بس من قرأتى للمواضيع كلها يعتبر حمله رحوبه حلوه مشاء الله

0

عنوان الموضوع للنسخ

15-11-2011 قديم 15/11/2011 09:01am
الصورة الرمزية رحوبه الحبوبه
فتكات ست الكل
وسام النشاط الاجتماعي لحضور مقابلة فتكات
خريجة - مصرية
رحوبه الحبوبه غير متواجدة حالياً
المواضيع: 58

رد: حج مبرور وذنب مغفور تعالي بقى احكيلنا بالتفصييييييل - العضوة رحوبه الحبوبه هي صاحبة المشاركة

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة خيط وابره مشاهدة المشاركة
السلام عليكم يا اخواتى انا عاوزه احكيلكم على ا اللى حصلى انا روحت الحج تبع حنله من جده اسمها السلوان كل اللى اقدر اقوله عليهم حسبى الله ونعم الوكيل على اللى حصلنا بسببهم
ياخبر
لو كنتي معانا في موضوعات اللي كانت قبل الحج
كان فيه موضوع اسمه ملف شامل عن حملات الحج من جده
انا قلت تجربة واحده صحبتي مع الحمله دي وحذرت منها
لانها راحت السنه اللي فاتت وحذرتني منها جدا

بس معلش بقى ياحبتي ربنا يعوضكم يارب وكله بثواب
ربنا يتقبل منكم

0

عنوان الموضوع للنسخ

صورة توقيع رحوبه الحبوبه في منتديات فتكات

سبحانك اللهم وبحمدك
أشهد ان لا إله إلا أنت
أستغفرك وأتوب إليك

~.,{ ربي اجعل حياتي اجمل من كل التوقعات ربي قل لامنياتي كوني }.,~
15-11-2011 قديم 15/11/2011 11:44am
الصورة الرمزية joja2005
سوبر فتكات
خريجة - مصرية
لو تعرفي العضوة دي شخصيا ياريت تطمنينا عليها
المواضيع: 107
مودي: عادي

رد: حج مبرور وذنب مغفور تعالي بقى احكيلنا بالتفصييييييل - العضوة joja2005 هي صاحبة المشاركة

بسم الله الرحمن الرحيم
باية بالرغم من التعب والمشقه الا انها رحله رائعه والله اجمل رحله طلعتها ف حيااااااااااااتى
واللى بيخففها الهدف منها والاخلاص لله والصحبه الكويسه وان الله يعينك وترك الاولاد وعدم اخزهم وبهدلتهم وبهدلتك معاهم
كنت اتعجب لمن تترك اولادها لجيرانها ولاخو زوجها العازب بس والله افضل لهم من الحر والتعب والمشى والعدوا
اولا اسم الحمله الفضل من الرياض
ركبنا من النقل الجماعى وهى بحدود 2800 وكان موووووووت كانك نزلتى محطة مصر ههههههه
وجدنا 6 اتوبيسات للحمله وفرحنا من جمال الاتوبيس ونضافته وتكيييفه و2 سواقين سوريين هما اسوأ مافى الحمله السواقين
معادنا 10 الخميس الصبح اتجمعنا على 1 الظهر ومشينا والاتوبيس كل عوائل ماعدا الكنبه الاخيره بس
ومعانا رجل صالح ف زمن فاسد مشرف محترم جدااااااااااااا لا بيحل ولا بيربط ومتدين وافادنا كتير جدا
كل الاتوبيس عوائل وانا سايبه ولادى قلبى الاتنين ولاول مره عند اختى الله يكرمها يارب والوسواس اشتغل كل شويه اكلمهم والحمد لله مكانوش عاوزينا نيجى
و30 نقطة تفتيش والطريق كويس لحد ما والاستراحات كل 4 ساعات زفت الزفت يااااااااااااااااااااااه ع الرف ومافيش مايه بس دخلنا هنعمل ايه
وصلنا بل السيل الكبير ونزلنا احرمنا من استراحه يجوز قالو اه يجوز واتوضينا بس ما نفعش نستحمه خالص قرررررف بمعنى الكلمه واتوكلنا ع اللله ووجدنا السيل الكبير ونقطة تفتيش نزلنا من الباص وقابلناه الجه التانيه بعد 4 كيلو اه 4 كيلو عملرى اصلا ما مشيتهم اكره المشى الا ف شارع امى اللى تربيت فيه وهو 500 متر ههههههههههه

0

عنوان الموضوع للنسخ

صورة توقيع joja2005 في منتديات فتكات
رد