يارب لك الحمد كما ينبغي لجلال وجهك و عظيم سلطانك - اليوم 23-10-2014 والساعة الآن 12:22 ص (جميع الأوقات بتوقيت جرينتش +2)

منتدى فتكات

الدنيا ربيع والجو بديع ومعانا احلى المواضيع عن التوفير
لازم بقى استغل الفرصة دى احسن استغلال وافرح الاولاد والراجل الشقيان وبابسط الطرق

لو بتدوري على صحبة و لمة و كلام من القلب و بسمة، و محتارة تروحي فين، هتلاقي فتكات موجودة فيها ايادى بالخير ممدودة: يلا تعالي مع احلى صحبة دنيا ودين!

رد   انشري في صفحتك على فيس بوك!   اضغطي هنا لاضافة الموضوع الى مفضلتك!

أدوات الموضوع التقييم: تقييم الموضوع: 63 تصويتات، المعدل 4.90.
وصفة مزهلة لازالة البطن من غير رجيم ولا رياضة وتنفع لكل الجسم 5 4.90 63
21-4-2010 قديم 21/4/2010 05:51pm
الصورة الرمزية @ملوك@
فتكات رائعة
وسام ألكسا لاستخدامها شريط ادوات ألكسا أثناء وجودها بالمنتدى
ربة منزل - مصرية
العضوة @ملوك@ هي صاحبة الموضوع لو تعرفي العضوة دي شخصيا ياريت تطمنينا عليها
المواضيع: 46
مودي: ----

وصفة مزهلة لازالة البطن من غير رجيم ولا رياضة وتنفع لكل الجسم - العضوة @ملوك@ هي صاحبة المشاركة

حبايبي الفتوكات جيبلكم وصفة سهلة لازلة البطن انا مجربتهش بس قريت انها بتجيب نتائج هايلة وهجربها وهقول لكم علي النتيجة بس انا جربت خل التفاح و والله العظيم جاب نتيجة هايلة وكمان بيقلل الخطوط البيضة وبيشد الجسم انا بدهنه من فترة ونزلي الترهلات لاني كنت بعمل رجيم وكانت في ترهلات لا تختفي بالرجيم وبفضل الله رحت بخل التفاح_ : المقادير : لسان البحر ( موجود عند العطارين ) _ كوب خل_
الطريقة : يطحن لسان البحر ناعم حتى يصبح كوب كامل ( هو هش يطحن بسرعة ) ثم نضع عليه الخل كوب سوف يفور قليلا بعدها اتركيه مدة اسبوع كامل، ثم ضعيه على بطنك او اي مكان مراد ازالة الشحوم منه مع الفرك حتى يتشربه الجلد ، ستلاحظين مع الاستمرار ان الجلد يشتد وتزول الشحوم تدريجيا ، ولسه فيه وصفات تانية كتير
واي سؤال انا تحت امركم ارجو الدعاء بحسن خاتمة

انشري في صفحتك على فيس بوك! انشري في تويتر!

عنوان الموضوع للنسخ

وصفة مزهلة لازالة البطن من غير رجيم ولا رياضة وتنفع لكل الجسم

http://forums.fatakat.com/thread601020
@ملوك@ @ملوك@ http://files.fatakat.com/customavatars/avatar200789_1.gif فتكات رائعة Fatakat ارض الله {{ وارجو الجنة}} - قل هذا سبيلي ادعو الي الله

التعديل الأخير تم بواسطة : @ملوك@ بتاريخ 21-4-2010 الساعة 08:51 م.
21-4-2010 قديم 21/4/2010 05:59pm
الصورة الرمزية manmona57
فتكات رائعة
وسام الوفاء لمرور اكثر من خمس سنوات على عضويتها واستمرارها كعضوة نشيطةوسام ألكسا لاستخدامها شريط ادوات ألكسا أثناء وجودها بالمنتدى
خريجة - مصرية
manmona57 غير متواجدة حالياً
المواضيع: 35
مودي: عادي

رد: وصفة مزهلة لازلة الطن من غير رجيم و لا ياضة - العضوة manmona57 هي صاحبة المشاركة

طب يا حبيبتي ممكن تقوليلي ازاي بتستخدمي خل التفاح بالظيط لاني عندي ترهلات بسبب الولاده

1

عنوان الموضوع للنسخ

21-4-2010 قديم 21/4/2010 06:00pm
فتكات رائعة
وسام الوفاء لمرور اكثر من خمس سنوات على عضويتها واستمرارها كعضوة نشيطةوسام النشاط المتميز في مشروع فتكات اجابات جوجل (المستوى الخامس)
ربة منزل - مصرية
ام تسنيييم غير متواجدة حالياً
المواضيع: 14

رد: وصفة مزهلة لازلة الطن من غير رجيم و لا ياضة - العضوة ام تسنيييم هي صاحبة المشاركة

جزاك الله خيرا 00 بس المشكلة انى سمعت عن خل التفاح قبل كدة وبعدماجبتة علشان اجربة لقيت واحدة بعتة تحذير بتقول فية انها سمعت ان فى واحدة جربتة وجاب معاها نتايج هايلة بس بعدكدة تعبت وعملة عملية وماتت لان الدكتور معرفش يخيطلها مكان الجرح لان جلدها كان مشدود جدا

5

عنوان الموضوع للنسخ

21-4-2010 قديم 21/4/2010 06:01pm
الصورة الرمزية رومانسية زمان
سوبر فتكات
خريجة - مصرية
رومانسية زمان غير متواجدة حالياً
المواضيع: 88

رد: وصفة مزهلة لازلة الطن من غير رجيم و لا ياضة - العضوة رومانسية زمان هي صاحبة المشاركة

جزاكى الله خيرا

0

عنوان الموضوع للنسخ

21-4-2010 قديم 21/4/2010 06:02pm
الصورة الرمزية manmona57
فتكات رائعة
وسام الوفاء لمرور اكثر من خمس سنوات على عضويتها واستمرارها كعضوة نشيطةوسام ألكسا لاستخدامها شريط ادوات ألكسا أثناء وجودها بالمنتدى
خريجة - مصرية
manmona57 غير متواجدة حالياً
المواضيع: 35

رد: وصفة مزهلة لازلة الطن من غير رجيم و لا ياضة - العضوة manmona57 هي صاحبة المشاركة

يااااه معقول الكلام ده

1

عنوان الموضوع للنسخ

21-4-2010 قديم 21/4/2010 06:02pm
الصورة الرمزية نوسة عجيبة
سوبر فتكات
سيدة أعمال - مصرية
لو تعرفي العضوة دي شخصيا ياريت تطمنينا عليها
المواضيع: 16

رد: وصفة مزهلة لازلة الطن من غير رجيم و لا ياضة - العضوة نوسة عجيبة هي صاحبة المشاركة

بارك الله فيكى

0

عنوان الموضوع للنسخ

صورة توقيع نوسة عجيبة في منتديات فتكات
21-4-2010 قديم 21/4/2010 06:05pm
الصورة الرمزية @ملوك@
فتكات رائعة
ربة منزل - مصرية
صاحبة الموضوع لو تعرفي العضوة دي شخصيا ياريت تطمنينا عليها

كل وصفاتي متجمعة - العضوة @ملوك@ هي صاحبة المشاركة

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة manmona57 مشاهدة المشاركة
طب يا حبيبتي ممكن تقوليلي ازاي بتستخدمي خل التفاح بالظيط لاني عندي ترهلات بسبب الولاده
بصي ياقمر انا بدهنه بتدليك بشكل دائري علي الاماكن المترهلة هو المفروض صباحا ومساءا بس انا بدهنه الصبح وبالليل بدهن زيت زيتون او شمر لان ريحته وحشه شوية

ودلوقتي عمات بحث وجبتلكم وصفة تانية لتخلص من البطن ولسه عندي وصفات تانية كنير و لو لقيت تجاوب للموضوع هقلوكم علي بقيت الوصفات وعلي فكرة هي متجربة وطبيعية باذن الله وياريت اللي جربت حاجه تقول عشان الكل يستفيد وهي 7/ دهن منطقة البطن بزيت القرنفل القليل منه والتدليك لمدة 10 دقائق يؤدي الي تخسيس البطن

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة حنين روحي مشاهدة المشاركة
متشكرررررررره انا عندي بطن بس جسمي مظبوط وفرحي كمان شهرين نفسي انزل بطني وخايفة اي حاجة تترك اثر
اولا الف مبروك وربنا يتمملك علي خير ثانيا استعملي زيت الشمر بالليل وزيت لزيتون بالنهار ومتخفيش عن تجربه مني وعلي فكره الزيوت ده بتشد الجسم وتنعمه ومالهاش اي اثار ثالثا اغلي النعناع الاخضر وعبيه في ازازه وحطيه في التلاجه وشربي منه كل شويه اختي جربت الطريقة ده لاخت هنا في المنتدي كانت قليت عليه و بانت النتيجة بعد اسبوع بس استمري عليها شهر وباذن الله البطن هتختفي وعلي فكره انا بقلي يومين مشيه عليها

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة فتكات الصعيد2010 مشاهدة المشاركة
شكرا حبيبتى على معلوماتك بس انتى كده حيرتينى اعمل ايه وانهى وصفه انا وزنى وجسمى مناسب لكن بطنى شكلها فظيع فتنصحينى باى وصفه من اللى قولتيها وجزاك الله خيرا
بالنعناع الاخضر تغليه وتحطيه في الثلاجة وتشربي منه كل شويه وده منجوه ومن بر ه ادهني باي زيت من اللي قلت عليه وبالتوفيق ياقمر

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة emy hosam مشاهدة المشاركة
ربنا يحسن ختامنا جميعا يارب طب ممكن الطريقة دى استعملها ع صدرى لو عيزاة يصغر
طبعا ياحبيبتي ممكن وانا بستعملها شخصيا علي الصدر دلوقتي بعد ماجابت معايا نتيجة والحمد الله النتيجة بانت معايا بعد3 اسابيع (تدهني خل التفاح بالنهار وبالليل زيت الشمر) مع مرعاة لبس حمالة لاواسعة ولاضيقة بعد ما تستحمي لازم تفتحي الماء الباردعلى الصدر شوية و بالتوفيق

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة lailarr مشاهدة المشاركة
ممكن اعرف عدد مرات الاستخدام والمواعيد يومية ولا اسبوعية مع شكرىوي
عدد مرات الاستخدام مره واحده من الصبح لبلليل وبالليل استخدمي زيت الزيتون او الشمر او القرنفل او النعناع

السلام عليكم يا احلي فتوكات بعد الدعوات الحلوه والرد علي موضوعي المتواضعه جبتلكم الوصفة التانية عشان تجربوها بنفسكم لتخلص من البطن ويايت اللي تجرب تقوليني علي النتيجة واللي جربت حاجة تانية ياريت تشاركني عشان كلني نستفيد وانا هدفي الاول من الموضوع ده التعاون بينا حتي نصبح فتوكات جميليات رشيقات بدون ترهلات و الوصفة هي معلقة شبه + 2معلقه كبيره كريم بشره +نص كوب جلسرين + نص كوب زيت زيتون اصلى +قليل من ماء الورد +نص ليمونه
توضع المقادير على بعضها وترج جيدا حتى يمتزج الخليط وتدهنى المكان المراد شده ويترك اكبر وقت ممكن
وتستمرى عليها وان شاء الله تجيب نتيجة معاك

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة بكاء الحب مشاهدة المشاركة
ميرسى على ردك يا قمر
يعنى انتى بتحطى خل التفاح بس ؟
طب لو انا مستعجله اعمل ايه
و انا سمعت ان الحلطه دى ننعمل اول باول لانها بتكون رحتها وحشه و بتبوظ و مفعولها بيروح سمعت كده

بس لو الخل بيشيل من غيرو يبقى هو احسن ولا ايه بصراحه مش عارفه
انا عاوزة شئ يكون كويس و يعمل نتيجه على طول ؟؟؟؟؟؟؟؟
معلش طولت عليكى
استعمل الخل و خلاص و هيجيب نتيجه بسرعه ولا احط عليه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
العفو ياحبيبة قلبي بصي استعمالي الخل بالنسبة ليه افضل بلاش الاستعجال المهم في الاخر النتيجة ولا ايه ولازم الزيوت بالليلل عشان النعومة تبقي اكتر والجلد بيبقي شكله حلوه وياريت تستعملي زيت الشمرا سبوع وزيت الزيتون اسبوع ومتنسيش تدعيلي

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة بكاء الحب مشاهدة المشاركة
ياريت الصورة و الاسم بظبط معلش بقى اختك لبخه شويه
معلش ياحبيبة قلبي اتاخرت عليكى ده صورة زيت الشمر

ده صورة زيت الزيتون

وده الزيوت اللي انا بستعملها ووصفة مزهلة لازالة البطن من غير رجيم ولا رياضة وتنفع لكل الجسم تحت امرك ياقمر

السلام عليكم يا احلي فتوكات زي ما وعتكم جبتلكم الوصفة الثالثة عشان تجربوها واللي تجرب بالله عليها تبقي تقولنا علي النتيجة عشان الكل يستفيد وده مختلفه شويه وعشان خاطر الفتوكات اللي خافت من الدهانات 0سبحان الله مع اني مجربها) وده بقى مالهش اضرار واللي وزنها زايد اوي ممكن تعمل ده مع الدهانات السابقة للحصول علي نتائج سريعة ومرضية باذن الله تعالي هذا المشرووب يخفف تقريبا 3كيلوبالاسبوع مع الاكل العادي ويقلل البطن بشكل ملحوظ
ومجربة اكيد
2حبة برتقال مقطعة بالقشوووور
وحبة ليمون ايضا مقطعةبالقشوورتغلى في 3 كاسات ماءلمدة ثلث ساااعة وتحلى بملعقة عسل صغيرة وممكن الاستغناء عن العسل وتشرب كاس على الريق وقبل كل وجبة ولا تنسوني بالدعاء بظهر الغيب

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة عاوزة احبة مشاهدة المشاركة
ربنا يحسن خاتمتك و جزاكى اللة خير
و انا ان شاء اللةّ هجربها علشان عندى الهنش مليان شوية
بس مش كتير و مش باين بس علشان عندى خطوط بيضا مديقنى اوووووووووووووووووووووى
و لو فية حاجة للخطوط ابيضا ياريت تفيدونى بيها
:يارب::يارب::يارب:-بالتوفيق ياقمر ولكن بما ان الغرض الاساس هي الخطوط البيضة فالطريقة ده ليكى افضل باذن الله وهي خل التفاج + زيت الزيتون بكمية متساوية او زيت حبة البركة او زيت اللوز المرلاخفاء الخطوط البيضاء وعلاج التشققات

السلام عليكم يا احلي فتوكات جبتلكم وصفة جديدة احدى وصفات الدكتور مدحت خبير في الطب البديل ...
الحل الفتااااااااك لدهون الارداف والبطن
زيت البابونج
مع زيت النعناع
بالنسبه لزيت البابونج ليس له اثار جانبيه ابدا ابدا
ولكن اذا كنتى تريدي نصيحتى المجربه فعلا .
زيت البابونج وحده لايكفي وهنا لنسال ماذا نفعل لكي نذيب ونحرك ونطرد الشحوم هنا السؤال
نحن امام ثلاثه قوانين ندمجها بقانون واحد
القانون الاول هو فتح المسامات ليدخل الزيت بسهوله ويمتص
القانون الثاني هو عمليه الاذابه
القانون الثالث هو عمليه الطرد من الجسم
هذه القوانين الثلاثه تكون لنا المعادله لاتمام الاستفاده من الدهان
ومن هنا فبالقانون الاول اضافه زيت النعناع او قليل الكافور لفتح المسام .
والثاني ادخال زيت البابونج وهنا نقف امام زيت البابونج فقد اخصه الله كنبات ان يحمل الصفتين الثانيه والثالثه فهو مذيب وطارد .
فاصبح بالنسبه للقانون الثاني نضع زيت البابونج .
والقانون الثالث وبهذا اكتملت المعادله
ولكي نركب المعادله اليكي الاتى :
كل خمس معالق زيت بابونج نصف ملعقه زيت نعناع او زيت كافور وانا افضل النعناع .
وبهذا نخلط الكميتين ونقوم بالدهان .
طريقه الدهان هامة جدا
فمنطقه البطن دائريه ولذلك نقوم بالدهان دائري .
والنقطه الاهم انه يجب ان تدهني بعكس عقارب الساعه ( هام جدا جدا جدا ) لتنشيط الطاقه الناتجه عن الاحتكاك فتتولد الحراره الاتستاتيكيه والتى تساعد على نفاذ الزيت نفس الشئ زيت البابونج وياريت اللى تجرب وصفة من الوصفات اللي انا قلت عليها تبقي تقول علي النتيجة واي سؤال انا تحت امركم ولا تنسوني بالدعاء

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة أم خديجه وياسمين مشاهدة المشاركة
جزاكي الله خير وصفه تحفه والله امبارح نزلت اجيب مكوناتها بس كان معانا ضرتيغضبانة جدا اققصد عربيه جوزي كان بيشتريلها حاجات فمعرفتش اجيب حاجهزعلانة و باعيطبس بكره بأذن الله اجيبها بكره بس كنت عايزه اسال علي النعناع الاخضر هو بيتغلي ولا بيضرب في الخلاط علي البارد
وجزاكي الله خيرا ياقمر
و اياكي -ان شاء الله تجبيبي الحا جات بكره ويارب يصلحه حال ضرتك وبالتوفيق-اما النعناع الاخضر بتغلي الميه وبعدين تحطي النعناع وتخديه غلوه وتسبيه لما يبرد وبعدين تصفيه في زجاجة وعلي التلاجة -شكرا لمرورك يا عسل واي سؤال انا تحت امرك

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة om al khir مشاهدة المشاركة
طيب انت كنتي بستعملي الخل بتاع السوبر ماركت ولا لا
ولو عندك حاجة لترهل الدراعات يبقى كتر خيرك
ايوه يا حبيبة قلبي بستعمل خل التفاح اللي في سوبر ماركت ومن انتاج شركة سعودية ولو عايزه اسمه ممكن ابعتهلك علي الخاص تقومي بدهنه بشكل دائري من الصبح لبليل وبعد كده تخدي شاور وتدهني بزيت الزيتون وهو حلوه ااوي لترهلات وفيه اخت كانت كتبه موضوع عن البن لشد الترهلات انا جربته برضه هايل وبيفتح الجسم وينعمه هحاول اجيب اللينك بتاعه عشان الكل يستفيد ونورتيني يا قمر

انا شفت الوصفه دي على منتدى تاني و نقتلها و جربتها من اسبوعين بصراحه تحفه جدا وجابت نتايج حلوه جداااااا من اول مره
عباره عن كوب بن تركي ( مش بتاع القهوه المغليه )
2 معلقه خل تفاح
عصير ليمونه
كلو على بعضهم وتقلبي شويه ولازم في الاخر يفضل البن بودرة مش عجينه
عند الاستحمام نزلي على جسمك مايه سخنه على اد ما تقدري من السخونه و ده علشان نفتح مسام الجسم بس و من غير صابون ولا شاور ولا اي حاجه مايه سخنه بس
تقفلي المايه ( وجسمك مبلول ) و ادعكي البن على جسمك وتركزي على المناطق الغامقه و كمان المناطق المترهله في الجسم او الاماكن اللي عايزاها تتشد شويه و ادعكي البن فيها بإيدك لمده 10 دقايق او اكتر لحد ما تقدري
وبس
بعد كده كملي الحمام بتاعك عادي و شوفي انتي بنفسك الفرق بعديها والحكم ليكي
ايه بقى اللي بيحصل
اولا البن بسيح الدهون اللي تحت الجلد و في وصفات كتير كتباها اخوات هنا فيها بن
ثانيا خل التفاح معروف انو بيشد الجسم بردو
ثالثا الليمون بيبيض وده كلينا عارفينوملاحظات بقى من تجربتي
1- الموضوع ده بيبهدل الدنيا يعني لازم تعمليه في البانيو او مكان محدود علشان مش تبهدلي الدنيا
2- لما بتدعكي بالبن البن بيتكتل لو ركزتي شويه حتعرفي انو اتكتل من الدهون اللي بتتطلع حطي بن تاني و استمري في الدعك
3- اول ما تكملي حمامك وتنزلي البن من جسمك حتلاقي جسمك فيه بقع بني مش تخافي اول ما تستخدمي الليفه حيروح كل ده
4- انا جاب نتيجه معايا في الشد من اول مرة بجد لكن تفتيح مش حسيت بيه هوا عموما بعد السواد اللي حتكوني فيه او ما نقطه ميه تنزل عليكي و تشيل البن من جسمك حتحسي انك اشطه
5- انا زودت بدل ليمونه خلتهم 2 علشان كان نفسي انجز في موضوع التفتيح ده
6- حتحبي بجد جسمك جدا و حتحسي بإحساس حلو جدا انا عن نفسي حسيت بعد الحمام ده ان جسمي فك من بعضو وكمان بيتنفس و انو طري جدا جدا
7- ريحه البن تجنن بس متخافوش مش بتفضل كتير ساعه بالكتير
8- الكوب البن ده للجسم كلو يعني مش تقولو انو كتير

الكلام ده يا جماعه منقول واللي كانت كاتبه الوصفه دي كانت طلبت اللي يجربها يدعيلها ياريت يا جماعه تدعولها لو عجبتكو علشان الامانه انا بس فاكره اسمها فراوله بارده فإدعولها

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mai.com مشاهدة المشاركة
خلاص يا ملوكه مش مشكلة على العموم أنا حجرب وصفتك السابقة بن + خل التفاح + الليمون وربنا يسهل بقى يا ملوكه بس لى سؤال انا عارفه انى وجعت دماغك ازاى بعد لما نحط الليمون وخل التفاح يفضل البن بودره
اولا الوصفة ده لاخت هنا في المنتدي ربنا يجزيها خير والكلام ده علي لسانها-اما بنسبة لوجع الدماغ انا تحت امرك ومتخفيش انا بحب كده بس لازم تقوليلنا علي النتيجة -وبالنسبة للبن بيفضل بودرة لان السوائل اللي اتحطت عليه مش كفاية لجعله عجينة -بحبك في الله

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة سحابة فى الأفق مشاهدة المشاركة
حزاكى الله خيرا
بارك الله فيك
وربنا يرزقنا ويرزقك حسن الخاتمة
ان شاء الله اجربها
لان بعد الولادة عندى ترهلات
ولكي بمثله بس خالي بالك لو هتولدي قيصري متستعمليش الخل استعملي الزيوت اول سنة ومن الافضل شرب النعناع الاخضر بعد الولادة مباشرة لان مفعوله احسن ليكي ولنونو كمان وربنا يقومك بسلامة ويرزقك الذرية الصالحة

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة سحابة فى الأفق مشاهدة المشاركة
انا ولدت المرتين قيصرى
بس المرة الأولى
مظهرش ترهلات
لكن المرة دى فى خطوط بيضاء وترهلات مضيقانى جدا
يعنى اعمل اية بالضبط
شكرا لتعبك معانا
احسن حل انك تدهني خل التفاح بس متدهنيش علي الجرح وده من الصبح لبليل ومن بالليل لصبح ادهني اي نوع زيت من اللي قلت عليهم وان شاء الله الخطوط البيضة هتقل وياريت تشربي النعناع او البا بونج مع المرامية مع الشمر واخيرا احرصي علي شرب كوب شاي اخضر يوميا وانا تحت امرك يا قمر

السلام عليكم يا فتوكات لكل اللي سئل عن الخطوط البيضة اليكم هذه الوصفة من وصفات الدكتور مدحت لازالة السلوليت وشد البطن
نصف كيلو ميرميه .
5 معالق كركم مطحون .
ملعقه نعناع ناشف .
اطحنى الكل جبد جدا ليصير بودر
واعملى كريم منه بخلط ملعقتي او تلاته بالزبادي وادهنى منطقه الدهون
وسترين العجب ***** الله
وبالتوفيق لكون جميعا وان شاء الله هكتبلكم وصفات تانية وانا تحت امركم

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة شيماء555 مشاهدة المشاركة
انا بقى مشكلتى انى مع الحمل بطنى حصل فيها خطوط حمرا زى خرابيش القطط وانا بقالى سنة بعد الولادة بعمل تمرينة شد البطن اللى هى طول ماانا قاعدة اشفط بطنى3او4 دقائق ده تمرين حلو قوى وشد بطنى خالص بس المشكلة بقى الخطوط الحمرا دى مخلية بطنى شكلها وحش قوى بس بلاش تقوليلى خل التفاح علشان انا دخل فى قلبى الشك لانى بولد قيصرى وعايزة حل سريع لانى بزهق بسرعة رزقنى الله واياك حسن الخاتمة اللهم امين يارب العالمين
هذه الوصفة من وصفات الدكتور مدحت لازالة السلوليت وشد البطن
نصف كيلو ميرميه .
5 معالق كركم مطحون .
ملعقه نعناع ناشف .
اطحنى الكل جبد جدا ليصير بودر
واعملى كريم منه بخلط ملعقتي او تلاته بالزبادي وادهنى منطقه الدهون
وسترين العجب ***** الله
ده طريقة تانية طبيعية ممكن تعمليها واي سؤال انا تحت امرك و نورتيني

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ميس بوسى مشاهدة المشاركة
وصفاتك كلها حلوه اوى بس ياترى ممكن تضيع ترهلات الصدر كمان من الرضاعه وعوامل الزمن ووصفه المريميه هناخد منها اد ايه ونحطها على معلقتين الزبادى والا كل الكميه هتتحط على المعلقتين بس بعد فتره هيبوظ طيب ايه بقى مش فاهمه دى والوصفه دى تنفع لاى اجزاء بالجسم لان السليوليت بيبقى اوقات فى الفخد والذراع وطبعا البطن والضهر ربنا يجازيكى كل خير ويحسن خاتمتنا نحن وكل المسلمين امين
ده من ذوقك يا قمر- بالتاكيد وانا حاليا بستخدمها علي الصدر والحمد لله جابت نتيجة-اما بالنسبة لوصفة المرامية 0000تقومي بطحن المكونات مع بعض وعند الاستخدام بضيفيه لها الزبادي000000وده مناسبة لجميع اجزاء الجسم باذن الله- وشكرا علي الدعوة يا قمر ولكي بمثله

0

عنوان الموضوع للنسخ

@ملوك@ @ملوك@ http://files.fatakat.com/customavatars/avatar200789_1.gif فتكات رائعة Fatakat ارض الله {{ وارجو الجنة}} - قل هذا سبيلي ادعو الي الله

التعديل الأخير تم بواسطة : dr.yama بتاريخ 12-5-2010 الساعة 04:08 م.
21-4-2010 قديم 21/4/2010 06:05pm
فتكات هايلة
ربة منزل - مصرية
لو تعرفي العضوة دي شخصيا ياريت تطمنينا عليها
المواضيع: 8

رد: وصفة مزهلة لازلة الطن من غير رجيم و لا ياضة - العضوة shimooo هي صاحبة المشاركة

مشكووووووره

0

عنوان الموضوع للنسخ

21-4-2010 قديم 21/4/2010 06:11pm
الصورة الرمزية @ملوك@
فتكات رائعة
ربة منزل - مصرية

رد: وصفة مزهلة لازلة الطن من غير رجيم و لا ياضة - العضوة @ملوك@ هي صاحبة المشاركة

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ام تسنيييم مشاهدة المشاركة
جزاك الله خيرا 00 بس المشكلة انى سمعت عن خل التفاح قبل كدة وبعدماجبتة علشان اجربة لقيت واحدة بعتة تحذير بتقول فية انها سمعت ان فى واحدة جربتة وجاب معاها نتايج هايلة بس بعدكدة تعبت وعملة عملية وماتت لان الدكتور معرفش يخيطلها مكان الجرح لان جلدها كان مشدود جدا
بصي ياحبيبتي خل التفاح بيشفط الدهون من الجسم والحاجه امال جزاها الله خيرا هي اللي قالتلي عليه وانا استمرت عليه 5 شهور وهو شال الدهون بس ومشدش الجلد ولاحاجه

0

عنوان الموضوع للنسخ

21-4-2010 قديم 21/4/2010 06:12pm
الصورة الرمزية @ملوك@
فتكات رائعة
ربة منزل - مصرية

رد: وصفة مزهلة لازلة الطن من غير رجيم و لا ياضة - العضوة @ملوك@ هي صاحبة المشاركة

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة رومانسية زمان مشاهدة المشاركة
جزاكى الله خيرا
واياكي ونورتي الموضوع

0

عنوان الموضوع للنسخ

رد