يارب لك الحمد كما ينبغي لجلال وجهك و عظيم سلطانك - اليوم 21-10-2014 والساعة الآن 05:07 م (جميع الأوقات بتوقيت جرينتش +2)

منتدى فتكات

الدنيا ربيع والجو بديع ومعانا احلى المواضيع عن التوفير
لازم بقى استغل الفرصة دى احسن استغلال وافرح الاولاد والراجل الشقيان وبابسط الطرق

لو بتدوري على صحبة و لمة و كلام من القلب و بسمة، و محتارة تروحي فين، هتلاقي فتكات موجودة فيها ايادى بالخير ممدودة: يلا تعالي مع احلى صحبة دنيا ودين!

موضوع مغلق   انشري في صفحتك على فيس بوك!   اضغطي هنا لاضافة الموضوع الى مفضلتك!

أدوات الموضوع التقييم: تقييم الموضوع: 15 تصويتات، المعدل 4.80.
تفسير الاحلام وتأويل المنام مع كارينا 5 4.80 15
21-10-2010 قديم 21/10/2010 04:50pm
ممنوعة من المشاركة
وسام ألكسا لاستخدامها شريط ادوات ألكسا أثناء وجودها بالمنتدى
ربة منزل - مصرية
أم الفضائل غير متواجدة حالياً
المواضيع: 80
مودي: ----

رد: تفسير الاحلام وتأويل المنام مع كارينا - العضوة أم الفضائل هي صاحبة المشاركة

السلام عليكم يا أختى كارينا بابا حلم يا اختى النهاردة بعد الفجر ان فى واحد بيتصل بيه على التليفون وبابا ردعليه والشخص ده بيقول له انه من الحزب الأسلامى فى العراق وأن قاله أسم زوجى بيقولك انه نفسه يشوف ابنه وبابا قال له يتفضل يشوفه أرجو الفسير على العلم أنى على وشك الطلاق من المحكمة وعندى ولد وبنت وزوجى لم يراه أبنه خالص الا وهو عنده أسبوع وملتزمة الى حد ما وقاعدة عند والدى

0

انشري في صفحتك على فيس بوك! انشري في تويتر!

عنوان الموضوع للنسخ

تفسير الاحلام وتأويل المنام مع كارينا

http://forums.fatakat.com/thread932602

مواضيع سابقة: طفل جميل مواضيع تالية: قمرررررررررررررر وجنبه نجمه
21-10-2010 قديم 21/10/2010 04:51pm
الصورة الرمزية ramm
فتكات نشيطة
طالبة جامعية - مصرية
لو تعرفي العضوة دي شخصيا ياريت تطمنينا عليها
المواضيع: 11

رد: تفسير الاحلام وتأويل المنام مع كارينا - العضوة ramm هي صاحبة المشاركة

السلام عليكم
اهلا بيكي معانا ياقمر

معلش انا هتعبك معايا.
الحلم الاول:
انا شوفت اليوم اني في بيت صديقتي وفي شاب وطفل صغير والشاب دا عطي لي شيكولاته وانا كنت رافضة اخدها لكن الطفل بكي علشان ماخدتهاش وبعدها اخدتها وكا فيها فول سوداني.

التاني: حلمت اني في محل عصير وبشرب موز في كوباية والموز عبارة عن قطع مدورة وكانت كتيييييييييييير.

وربنا يجازيكي كل خير

0

عنوان الموضوع للنسخ

21-10-2010 قديم 21/10/2010 04:53pm
ممنوعة من المشاركة
وسام الفائزة بمسابقة منهج الاسلام في التعامل مع اهل الكتاب  - مسابقة الله.. رايته فى محنتي ( الفريق الثالث )وسام ألكسا لاستخدامها شريط ادوات ألكسا أثناء وجودها بالمنتدى
موظفة - مصرية
صاحبة الموضوع الأمل النابت غير متواجدة حالياً
المواضيع: 151

رد: تفسير الاحلام وتأويل المنام مع كارينا - العضوة الأمل النابت هي صاحبة المشاركة

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة جيسي جيجي مشاهدة المشاركة
حضرتك انا كنت حلمت امبارح اني واقفه في مكان زي محل وبشتري مكياج وعاوزه اجيب كحل بس كنت بحاول اختار حاجه كويسه وجربت كذا واحد ومعجبنيش بس جيت جربت واحد كده علي ايدي ولقيته لونه تقيل وحلو قولت هاشتريه وجربته علي عيني لقيته عمل خط عريض كده قولت انا هجيب ده لقيت البنت اللي بتشتغل في المحل بتقولي لا بس ده نوعه غااالي ده ب25 جنيه فحسيت انه غالي فعلا بس قولتلها مش مهم يعني انا هااخده لان نوعه حلو واشتريت منها ماسكرا قولتلها يعني الحاجات اللي اشتريتها دي كلها ب40 جنيه قالتلي اه قولت ماااشي

بسم الله الرحمن الرحيم
الحمد لله رب العالمين ، والعاقبة للمتقين ، ولا عدوان إلا على الظالمين ، والصلاة والسلام على رسول الله صلى الله عليه وسلم اما بعد :

فسوف يتغير حالك الى حال افضل مع زياده فى المال
فعليكى بالتقرب الى الله تعالى والدعاء بهذا الدعاء : " اللهم لا تكلني ولا تحوجني الى أحد .. وأغنني عن كل أحد .. يامن اليه المستند , وعلية المعتمد .. عاليا فوق العلا , فرد صمد .. اللهم ارزقني رزقا واسعا حلالا طيبا من غير كد .. واستجب دعائي من غير رد .. وأعوذ بك من الفضيحتين الفقر والدين .. اللهم يا رازق السائلين .. يا راحم المساكين .. يا ذا القوة المتين .. ويا خير الناصرين .. يا ولي المؤمنين .. يا غياث المستغيثين .. إياك نعبد وإياك نستعين .. اللهم إن كان رزقي في السماء فأنزله .. وإن كان رزقي في الأرض فأخرجه .. وإن كان بعيدا فقربه .. وإن كان قريبا فيسره .. وإن كان كثيرا فبارك فيه يا أرحم الراحمين .. اللهم صلي على محمد وعلى ال محمد .. وأكفني بحلالك عن حرامك .. وبطاعتك عن معصيتك .. وبفضلك عمن سواك يا إله العالمين .. وصلي اللهم على محمد و اله وصحبه اجمعين .. "

0

عنوان الموضوع للنسخ

الأمل النابت الأمل النابت http://files.fatakat.com/customavatars/avatar352338_1.gif ممنوعة من المشاركة Fatakat القاهرة - مصر

21-10-2010 قديم 21/10/2010 05:05pm
ممنوعة من المشاركة
وسام ألكسا لاستخدامها شريط ادوات ألكسا أثناء وجودها بالمنتدى
ربة منزل - مصرية
أم الفضائل غير متواجدة حالياً
المواضيع: 80

رد: تفسير الاحلام وتأويل المنام مع كارينا - العضوة أم الفضائل هي صاحبة المشاركة

جزاك الله خيرا على هذا الموضوع المتميز واهلا بيكى في القسم وربنا يجعله فى ميزان حسناتك امميييييييييييييييييين والله فى عون العبد ما كان العبد فى عون أخيه وربنا يسعدك ويرضيكى بكل خير تقدميه أختى كارينا

0

عنوان الموضوع للنسخ

21-10-2010 قديم 21/10/2010 05:10pm
الصورة الرمزية اون
فتكات هايلة
وسام المشاركة المتميزة في  حملة ملكة قسم السنة النبوية لشهر فبراير
خريجة - مصرية
اون غير متواجدة حالياً
المواضيع: 42
مودي: مبسوطة

رد: تفسير الاحلام وتأويل المنام مع كارينا - العضوة اون هي صاحبة المشاركة

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Karina مشاهدة المشاركة
مرحب بيكى يا حبيبتى
انا تحت امرك

بس ممكن تكتبى ليا بياناتك علشان اقدر اساعدك

انسه 24 سنه متخرجه وبشتغل الحمد لله
غير مرتبطه ولم يسبق ليا الارتباط
الحاله الدينيه الحمد لله متوسطه
ظروف الرؤيه(الحلم كان فى رمضان وانا كنت بصلى كل يوم ركعتين قيام ليل على الاقل بفضل الله)
اخويا 32 سنه خاطب من فترة قصيره
بيشتغل والحاله الدينيه متوسطه الحمد لله

0

عنوان الموضوع للنسخ

صورة توقيع اون في منتديات فتكات

أخرج الطبراني في الأوسط والمستغفري بسند حسن عن سمرة بن جندب رضي الله عنه قال: سمعت رسول الله صلى الله عليه وسلم يقول:
"من قالَ إذا أصبحَ وإذا أمسى
((( اللهم أنتَ خلقتَني وأنتَ تَهديني وأنتَ تُطعمُني وأنتَ تسقيني وأنتَ تُميتُني وأنتَ تُحييني، لم يسأل الله شيئًا إلا أعطاهُ إياه))
21-10-2010 قديم 21/10/2010 05:23pm
الصورة الرمزية susaem
فتكات رائعة
وسام الوفاء لمرور اكثر من خمس سنوات على عضويتها واستمرارها كعضوة نشيطة
خريجة - مصرية
susaem غير متواجدة حالياً
المواضيع: 79
مودي: مبسوطة

رد: تفسير الاحلام وتأويل المنام مع كارينا - العضوة susaem هي صاحبة المشاركة

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته (انا زوجى حلم انه بيخرج من وجهه صديد كتير وبيسيب حفر كبيرة فى وجهه مكان الصديد مع ان وجهه مكنشى باين فيه اى حبوب اساسا ) هو قلقان جدا من الرؤيه دى فياريت لو خير نرجو الافاده

0

عنوان الموضوع للنسخ

التعديل الأخير تم بواسطة : susaem بتاريخ 21-10-2010 الساعة 05:34 م.
21-10-2010 قديم 21/10/2010 05:57pm
ممنوعة من المشاركة
--- - مصرية
نودى2 غير متواجدة حالياً
المواضيع: 109

رد: تفسير الاحلام وتأويل المنام مع كارينا - العضوة نودى2 هي صاحبة المشاركة

الف مبرووووووووووووك على الموضوع كارينا
جزاكى الله كل خير

0

عنوان الموضوع للنسخ

21-10-2010 قديم 21/10/2010 06:00pm
ممنوعة من المشاركة
وسام الفائزة بمسابقة منهج الاسلام في التعامل مع اهل الكتاب  - مسابقة الله.. رايته فى محنتي ( الفريق الثالث )وسام ألكسا لاستخدامها شريط ادوات ألكسا أثناء وجودها بالمنتدى
موظفة - مصرية

رد: تفسير الاحلام وتأويل المنام مع كارينا - العضوة الأمل النابت هي صاحبة المشاركة

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة froty03 مشاهدة المشاركة
السلام عليكم ورحمه الله
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة froty03 مشاهدة المشاركة
انا شفت نفسى فى المنام فى بيت معرفوش مع ناس معرفهاش بس كنت قاعده من غير حجاب عشان كانوا ستات
اقاموا دخلونى غرفه فيها ست منتقبه وكشفه وشها بس شكلها زى الراجل انا اقول لهم دى راجل يقولوا لادى واحده ست
واكرر لهم دى راجل قلت لى انا ست قولتلها انا مش مسمحاكى لو طلعتى راجل عشان انابشعرى
بعد كه شفت رجليها فيها شعر زى الراجل
وبعدين خرجت من الاوضه ورجعت دخلت تانى لقيتها لابسه جلابيه بيضا رجالى وكاشفه شعرها وبرضه شعرها شعر راجل
سألتنى اذا كنت حافظه سوره ص قلتلها لا انا بأقراها فى المصحف بس مش حفظاها
ادتنى ورقه مرسوم فيها نجمه كبيره من اول الورقه لاخرها وفيها كلام مكتوب بطريقه غريبه
وقالت لى اقراه جبه من فوق وحبه من الشمال معرفتش اقراه اديتها الورقه وقولت لها لاانا ما اعرفش اقراه وخرجت من عندها .
متزوجه عند
ى بنتين وولدين
سنى 38 بشوف فى البيت حاجات غريبه
غالبه احلامى بتتحقق زى ما شوفتها بالضبط
باحاول التقرب الى الله

بسم الله الرحمن الرحيم
الحمد لله رب العالمين حمدا كثيراً طيباً مباركاً فيه ، وتحياته الطيبات المباركات على رسوله وخليله وصفوته من خلقه محمد الأمين ، خاتم النبيين وسيد المرسلين أما بعد :

احذرى صديقات السوء فانهم سوف ياخذونك الى طريق الضلال فى سبيل المزح والمرح
فعليكى التقرب الى الله تعالى بالعمل الصالح والدعاء وقراءه الاذكار صباحا ومساءا
وادعى بهذا الدعاء : " " أعود بكلمات الله التامات من شر ما خلق
أعوذ بكلمات الله التامة من كل شيطان وهامة ، ومن كل عين لامة .
أعوذ بكلمات الله التامات من شر ما خلق .
أعوذ بكلمات الله التامة من غضبه وعقابه ومن شر عباده ومن همزات الشياطين وأن يحضرون .
أعود بكلمات الله التامات من شر عباده
أعود بكلمات الله التامات من كل عين حاسدة
أعود بكلمات الله التامات من كل غير راضية
بسم الله خير الأسماء بسم الله الدي لا يضر مع اسمه داء
بسم الله خير الأسماء بسم الله الذي لا يضر مع اسمه شئ في الأرض ولا في السماء وهو السميع العليم
ما شاء الله ولا قوة الا بالله
ما شاء كان وما لم يشاء لم يكن ولا حول ولا قوة الا بالله العلي العظيم
اللهم أبرئ اليك من حولي وقوتي إلي حولك وقوتك فادفع عني عين الحاسدين وحسد الحاسدين برحمتك يا أرحم الراحمين .
اللهم احفظني بعينك التي لا تنام ، اللهم اكلئني برعايتك فالله خير حافظا وهو أرحم الراحمين .
اللهم لا يأتي بالحسنات الا أنت ولا يدفع السيئات الا أنت ولا حول ولا قوة الا بالله ولا حول ولا قوة الا بالله العلي العظيم ، اللهم لا خير الا خيرك ولا طير الا طيرك ولا اله غيرك
"

0

عنوان الموضوع للنسخ

الأمل النابت الأمل النابت http://files.fatakat.com/customavatars/avatar352338_1.gif ممنوعة من المشاركة Fatakat القاهرة - مصر

21-10-2010 قديم 21/10/2010 06:04pm
فتكات جديدة
خريجة - مصرية
لو تعرفي العضوة دي شخصيا ياريت تطمنينا عليها
المواضيع: 0

رد: تفسير الاحلام وتأويل المنام مع كارينا - العضوة ملاك حبيبى هي صاحبة المشاركة

السلام عليكم ازيك كارينا يارب تكونى بخير ويجيزكى ربنا خير على مجهودك معنا انا كنت حلمت امبارح انى كنت مع ماماتى عند ناس وبعدين كان فى 3 بنات وولد وكان فى وكان فى بنت قعدة تشاكس فى الولد فراحت ماما مزعقها فيها ان البنات مش لقية عرسان ودى مشاكسة وبعدين انا دخلت الحمام لقضاء حاجتى لكن كان فى سجاد شكلة جميل على التوليد فية فتحة صغيرة المهم انى شلتها لكن ماما جات وقومتنى علشان هى تقضى حاجتها وبعدين خرجت على صالة صغيرة لقيت وحدة ست بتقول لجوزها حاسب انت رايح فين هتغرقها ولقيت الصالة اتحولت لعربية بصندوق والراجل بيسوق العربية قدام وبعدين مشى بيا لحد البحر ونزل منها بسرعة وانا غرقت بالعربية ونزلت للنص البحر وفضلت اقاوم واعوم علشان عايزة اوصل لسطح البحر وكنت خايفة لحد ما وصلت لسطح البحر ولقيت خشبة او زجاج طافية على البحر رحت طلعت عليها وقلت انى اجدف بسرعة قبل ما الحيتان تيجى وبعدين روحت البيت وفضلت اتقيئ وكنت تعبانة وكل شوية القى لوزة محشورة فى زورىطلعت 3 لوزات حلوين وبعدين التقيئ مش عايز يوقف لحد ما انا زهقت وبعدين روحت علشان اظبط غرفة الصالون لان كان فى عريس جاى وكان فى عيش فينو على كرسى فاشلتو وعلقتو علية يارب يكون خير وشكرا لحضرتك انا انسة

0

عنوان الموضوع للنسخ

21-10-2010 قديم 21/10/2010 06:28pm
ممنوعة من المشاركة
موظفة - مصرية

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة أم دولا مشاهدة المشاركة
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة أم دولا مشاهدة المشاركة
أنا حلمت اني كنت في فرح أخويا مع العلم هو متزوج وبعد الفرح خرجنا أنا وماما وزوجي وأخي ومشينا في سوق سمك وكان فيه فسيخ وسمك بوري معمول بطريقه معينه بيقولوا عليه تفاح زي ما يكون شبه مشوي والبائع قشره وأنا شيلته قولتلها ياماما مش بحب البوري المهم مشينا والجو كان هوا شويه بنبص من بعيد لقينا عاصفه جايه علينا ولقينا أمامنا مبنى عالي وكبير دخلنا احتمينا فيه لحد ما العاصفه خلصت والحمد لله ربنا نجانا . ماهو التفسير؟
[السن27
-الحاله الاجتماعيه متزوجه
-عدد الاولاد ولد واحد وحامل في الشهر الثامن
-الالتزام الدينى الحمد لله ملتزمه
-الظروف المصاحبه للحلم الحلم كان قبل الاستيقاظ الساعه 9 صباحا مع العلم دائما أنام على وضوء]

الحمد لله الذى زين السماء بمصابيح وجعلها ادله للمستبصرين ونظما بجواهر مرصعه لا يطرأ عليها خلل ما دام الفلك يدور حول القطبين والصلاة والسلام على اشرف الخلق وعلى آله وصحبه وسلم وبعد :

تفسير حلمك خيرا وسلاما ان شاء رب العالمين فسوف تسعدين فى حياتك بخبر سعيد وسيصيبك وقتها خوفا شديدا لكن الله سيقف معكى ويمدك بالعون والعافية وسيذلل الصعاب ويسهل امورك حتى تعودى بهمة ونشاط .

عليكى بكثره الدعاء والتقرب الى الله بالعمل الصالح
والله الموفق الى خير السبيل

0

عنوان الموضوع للنسخ

موضوع مغلق

مواضيع سابقة: طفل جميل مواضيع تالية: قمرررررررررررررر وجنبه نجمه